عدم استقبال دانش آموزان از آزمون­‌های حضوری

اقتصاد ایران: تحلیلگر مسائل آموزشی استان مرکزی از اولیای دانش آموزان خواست فرزندان خود را برای حضور در مدرسه و به ­ویژه شرکت در آزمون­‌های حضوری تشویق و ترغیب کنند تا در سال­‌های بعد و در امتحانات نهایی و کنکور با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، در یک تحقیق میدانی که در مدارس متوسطه اول و دوم در آزمون­‌های مستمر در شهر اراک صورت گرفت، مشخص شد که علیرغم آموزش­‌های حضوری و ترکیبی که در مدارس انجام می­‌شود، دانش آموزان علاقه­‌ای به شرکت درآزمون­‌های حضوری ندارند و چون حضور در مدرسه الزامی نیست و آزمون به صورت مجازی نیز به صورت همزمان انجام می­‌شود اکثر دانش آموزان در آزمون­‌های غیر حضوری شرکت می‌کنند.  

این در حالی است که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که آزمون­‌های پایانی نوبت اول در دی ماه در تمامی مقاطع تحصیلی باید به صورت حضوری انجام شود و دانش آموزان چه در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و یا آموزش را بصورت مجازی دنبال کنند باید سرجلسه امتحان حاضر شوند و امتحانات فقط برای دانش آموزانی که مبتلا به کرونا شده و یا عذر موجهی برای حضور در مدرسه دارند، بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

اگر چه تلاش­‌های زیادی توسط معلمان خلاق و استفاده از نرم‌­افزار­های مختلف برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان در آزمون­‌های مجازی انجام شد ولی به صفر رسیدن این تقلب­‌ها غیر ممکن است، جدی نگرفتن آموزش­‌ها و آزمون­‌های مجازی، دریافت نمرات عالی و غیر­واقعی در آزمون­‌های غیر حضوری، استفاده از خرد جمعی و مشورت در این آزمون­‌ها، کسب نمرات عالی توسط دانش آموزان ضعیف­، به کارگیری نفراتی به غیر از خود دانش‌آموز به عنوان آزمون دهنده، عدم تلاش و انگیزه برای یادگیری و درس خواندن و کسب نمره قبولی بدون زحمت، از جمله عواملی است که باعث شده دانش آموزان علاقه­‌ای به آزمون­‌های حضوری نداشته و تمایل به شرکت در آزمون‌­های غیر حضوری دارند.

اکثر دانش آموزان از سواد علمی کافی برخوردار نیستند

تحلیلگر مسائل آموزشی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: این عوامل  در طی دو سال گذشته به طور کلی باعث شده که اکثر دانش آموزان از سواد علمی کافی برخوردار نباشند و در آزمون‌های حضوری و یا امتحانات نهایی نمرات خوبی را به دست نیاورند که علاوه بر اعتراضات فراوان به مدرسه، معلم و سیستم آموزشی در سال‌های بعد نیز به علت نداشتن پیش دانسته‌­ها و اطلاعات پایه در یادگیری مفاهیم، بیشتر دچار مشکل خواهند شد.

 

حسین معافی می‌افزاید: دروس عمومی و خواندنی بیشتر تحت تأثیر این سهل­انگاری­‌ها قرار گرفت و کاهش نمرات این دروس در تحلیل آزمون‌های نهایی بیشتر دیده می­‌شود.

استاد دانشگاه استان مرکزی با بیان اینکه بی‌شک در امتحانات پایانی نوبت اول و دوم نیز عده‌­ای به علت بیماری و یا بهانه‌­های دیگر از حضور در جلسه آزمون خودداری می‌کنند و گرفتن آزمون غیر­حضوری از آنها باعث اعتراض دیگر دانش آموزان  و بی­‌عدالتی شده و این رویه در نوبت­‌های بعدی بیشتر خواهد شد؛ بیان می‌کند: پیشنهاد می­‌شود که از دانش آموزان غایب در جلسه آزمون حضوری، دو هفته بعد آزمون مجدد به صورت حضوری گرفته شود.  

وی اظهار می‌کند: با توجه به واکسیناسیون اکثر معلمان و دانش آموزان و رعایت اصول بهداشتی در مدارس و برای جلوگیری از بیماری‌ها و آسیب­‌هایفر جسمی و روحی دانش آموزان در آموزش‌­های مجازی و همچنین برای جلوگیری از کم سوادی و عدم تلاش علمی دانش آموزان، شایسته است که اولیا فرزندان خود را برای حضور در مدرسه و به ­ویژه شرکت در آزمون­‌های حضوری تشویق و ترغیب کنند که در سال­‌های بعد و در امتحانات نهایی و کنکور با مشکل مواجه نشوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ