فرش کاشان با بقیه فرش ها چه تفاوتی دارد؟

اقتصاد ایران: همه ما از شهرت فرش کاشان باخبریم و میدونیم که این صنعت خیلی در کاشان رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،همه ما از شهرت فرش کاشان باخبریم و میدونیم که این صنعت خیلی در کاشان رشد داشته است. جالبه بدونید تار و پود اولین فرش ماشینی در کاشان گره خورده و با سابقه ترین شهر در زمینه فرش در ایران است. اینکه چرا همه خانه های ایرانی مزین به فرش هستند از علایق ایرانیان به هنر و هنرمندی است و اینکه طرح و نقش فرش خانه در دلنشین بودن خانه تاثیر زیادی دارد. گاهی تنها تعویض فرش برای تغییر دکوراسیون منزل شما کافیست تا تنوع لازم را ایجاد کند. با اینکه اولین شهر تولیدکننده فرش ماشینی شهر کاشان بوده اما تولیدکنندگان زیادی در همین شهر کاشان هستند که فرش ماشینی تولید می‌کنند. ما از کجا بفهمیم فرش کدام شرکت با کیفیت تر و مرغوب تر است. ما قراره توی این مقاله این موضوع را برای شما شرح بدید تا بتونید فرش باکیفیت برای خانه خود خریداری کنید. پس بی وقفه بریم سراغ یک خرید فرش خوب.

فرش کاشانخرید آنلاین فرش ماشینی

همه مراحل تولید یک فرش ماشینی در کیفیت فرش بافته شده موثر است. جالبه بدونید حتی فرد ناظر دستگاه بافنده فرش نیز خیلی کیفیت فرش موثره.

خصوصیات فرش با کیفیت

الیاف استفاده شده در بافت فرش

اولین موردی که هنگام خرید فرش باید بهش توجه کنیم، الیاف مصرفی در فرشه. اگر بگم این مورد مهم ترین مورده، عین حقیقته. چون ظاهر یک فرش هرچقدر هم جذاب و زیبا باشه، اگر الیاف آن فرش بی کیفیت باشه، عمر کوتاهی میکند و برای ما ماندگار نیست.

سه نوع الیاف در بافت فرش ماشینی استفاده می‌شود که هریک از آنها مزایای خاص خود را دارند.

فرش ماشینی بافته شده با الیاف پلی استر

اگر به دنبال فرش خوش رنگ و مقاوم در برابر رطوبت هستید، فرش بافته شده با این الیاف بهترین گزینه برای شماست. استفاده از این الیاف در بافت فرش باعث درخشندگی فرش می‌شود. همچنین به علت ارزان بودن این الیاف و رنگ ریزی آن، دارای قیمت ارزانی است.

فرش ماشینی بافته شده با الیاف پلی پروپلین

این الیاف در کنار مزایای الیاف پلی استر، خیلی سریع خشک می‌شود. از این نوع برای محیط های سر باز مناسب است. برای مثال برای مسجد ها، هیئت ها و مکان های عمومی که نیازه فرش بشند خیلی انتخاب مقرون به صرفه و عالیه هست.

فرش ماشینی بافته شده با الیاف آکریلیک

اگر به فرش های دستبافت پشمی علاقه زیادی دارید اما هزینه خریداری آن برایتان بالاست نگران نباشید. فرش بافته شده با الیاف آکریلیک شباهت بسیار بالایی به فرش های پشمی داشته و از ماندگارترین نوع فرش ماشینی بشمار می‌رود. درکنار مزیت های مناسب آن میتوان به پرزدهی بالایی آن اشاره کرد که از عیوب این نوع فرش است.

تراکم و شانه فرش

دقت کردید بعضی از فرش ها توپر تر و نرم تر هستند و راه رفتن روی آنها خیلی احساس خوبی بهمون میده؟ اون فرش ها تراکم و شانه بالایی دارند. اما اصلا این تراکم و شانه چی هست؟

به تعداد گره های که در یک متر از عرض فرش زده شده، شانه فرش گفته می‌شود و به تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش زده شده، تراکم فرش می‌گویند.

همیشه تراکم فرش از شانه بیشتره.

شانه و تراکم در کنار الیاف مناسب کیفیت یک فرش را تضمین میکند. پس اگر یک فروشنده تنها با تکیه بر تراکم و شانه یک فرش را با کیفیت به شما معرفی کرد، گول تبلیغات را نخورده و الیاف مصرفی فرش را سوال کنید.

فرش ماشینی کاشان

طرح و نقش فرش

طرح فرش اولین موردی است که توجه مارا جلب میکند و خیلی زیاد در خریدن یا نخریدن فرش تاثیرگزار است. یک فرش هرچقدرهم الیاف با کیفیتی داشته باشد و تراکم و شانه آن نیز بالا باشد اما طرح آن زیبا و به اصلاح خیره کننده نباشه، رغبتی به خرید آن پیدا نمی‌کنیم. درکنار الیاف مناسب، طرح و نقش و رنگ فرش نیز اهمیت زیادی دارد که با رشد بالای صنعت فرش در کشور عزیزمان، تنوع بالایی در این زمینه موجود است. مشهورترین و محبوب ترین طرح سنتی، طرح ترنج است که طرفداران زیادی در ایران و خارج از کشور هم به خودش اختصاص داده است. امروزه طرح های مدرن زیادی نیز محبوب زیادی پیدا کرده اند که اما بر اساس مکانی که قصد خرید فرش برای آن را داریم و سلیقه خودمان، طرح فرش خود را انتخاب می‌کنیم.

ریشه های فرش

این مورد در تعیین قیمت نقش زیادی ندارد اما برای مایی که قصد خرید فرش را داریم خیلی مهم است. قبلا ریشه های فرش از چله خود فرش تهیه میشد که معایبی داشت. برای مثال در صورت کشیده شدن زیاد ریشه ها فرش حالت اصلی خود را از دست می‌داد و بد فرم میشد و شست و شویی آن خیلی سخت بود.

اما امروزه ریشه های ابریشمی کرم رنگ روی ریشه های فرش بافته می‌شود که هم باعث سهولت شست و شوی فرش و جلوگیری از آسیب به تار و پود فرش می‌شود.

به ریشه های فرش خیلی دقت کنید چون توی نظم فرش خیلی موثره.


خرید فرش ماشینی ارزان

برند تولیدکننده فرش

برند یک کالا از مواردی است که خیلی زیاد نیاز به توجه دارد. میپرسید چرا؟ باید برایتان بگویم که یک برند مشهور تولیدکننده فرش، از دستگاه های بافندگی با کیفیت و بروز استفاده می‌کند و آزمون و خطا های خود را در تولید فرش انجام داده است. حال یک فرش مرغوب و عاری از عیب را به ما عرضه می‌کنند. پس خرید فرش از یک برند مشهور مانند شرکت فرش ایرانیان کاشان ، که یک فروشنده مطرح فرش کاشان است، به ما احساس اطمینان از یک خرید خوب و معقولانه را می‌دهد.

کاشان قطب تولید فرش ماشینی است. اینکه یک فرش از کاشان است، خودش به تنهایی 30%  از کیفیت فرش را شامل می‌شود زیرا قطعا افراد صاحب نظر و کارورزیده در تولید آن فرش ها دخیل هستند.

" فرش یعنی تابلوی عشق و هنر که ایرانیان به زیر پا می‌اندازند" علی برومند

با خرید فرش کاشان با کیفیت و زیبا، شادابی و جذابیت را به خانه خود بیاورید.

https://iraniancarpet.co

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ