معاون گردشگری وزارت میراث :
جذابیت سرمایهگذاری در حوزه گردشگری را افزایش می دهیم
اقتصاد ایران: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در وزارتخانه در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که جذابیت سرمایهگذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور سید عزتالله ضرغامی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
وی با تاکید بر اهمیت تغییر رویکرد در دولت برای برداشتن موانع، افزود: وام اعطایی از سوی دولت برای سرمایهگذاری در حوزه گردشگری به اندازه کافی انگیزهبخش نیست. برنامهریزی برای ساخت پروژههای گردشگری با چند کاربری از جمله کارهاییست که در حال انجام آن هستیم.
وی یکی از راههای جذاب کردن سرمایهگذاری در کشورهای همسایه را ساخت مجتمعهای چندمنظوره عنوان کرد و افزود: در وزارتخانه در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که جذابیت سرمایهگذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم.
شالبافیان با اشاره به کارهای انجامشده در وزارتخانه در راستای رفع موانع، بیان کرد: در گذشته تمدید پروانه بهرهبرداری تأسیسات اقامتی منوط به فرایندهایی بود که ذاتاً وظیفه دستگاه ما نبود و اگر این فرایند ادامه پیدا میکرد، تعداد هتلهای دارای مجوز بهرهبرداری تا سال آینده به نصف میرسید.
شالبافیان از ایجاد هماهنگیهای بینبخشی بهعنوان اولویتهای وزارتخانه نام برد و افزود: تلاشمان این است که با ایجاد همافزایی بین دستگاهی مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی هموار کنیم و از ابتدای حضور نیز رایزنیهایی با دستگاههای مربوطه داشتهایم.
وی مشکلات بخش خصوصی را ناشی از عدم هماهنگی و همکاری بین دستگاهها دانست و به اهمیت نقش اتاق بازرگانی در این مسیر اشاره کرد.
معاون گردشگری از تقویت کسبوکارهای رسمی گردشگری سلامت از طریق در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت اعضای شورای سیاستگذاری به عنوان سیاستهای مهم وزارتخانه نام برد و افزود: تصورمان بر این است که باید الگوی صحیح گردشگری سلامت با در کنار هم قرار گرفتن مراکز بیمارستانی دارای مجوز ipd و دفاتر خدمات مسافرتی شکل گیرد.
شالبافیان تولید محتوا در حوزه گردشگری را بهعنوان یکی از مسئولیتهای اجتماعی اتاقهای بازرگانی در تمامی استانها مطرح کرد و افزود: تولید محتوا میتواند بهعنوان یک محور مشترک بین حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی تعریف شود. اخیراً محتوای تصویری توسط اتاق بازرگانی اصفهان تهیه شد که پروژه موفقی بود و اتاقهای بازرگانی سایر استانها میتوانند از این الگوی استفاده کنند.
وی همچنین بر تقویت همکاری کمیسیون گردشگری اتاق با بخش خصوصی گردشگری تاکید کرد و گفت: کمیسیون گردشگری اتاق این واقعیت را پذیرفته که توفیقش در گروی همکاری با بخش خصوصی ذی ربطش در استان است. تشکلهای حوزه گردشگری در سطح ملی باید هر چه بیشتر به مشارکت گرفته شده و تشویق شوند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه