تحویل ۱۳.۲ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت/ ماجرای پیش‌خرید ۲ واکسن‌

اقتصاد ایران: مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل ۱۳.۲ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های‌ تولید داخل را توضیح داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید حیدر محمدی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره میزان تحویل واکسن‌های ایرانی کرونا اظهار داشت: بیشترین واکسن ایرانی کرونا که دریافت کرده‌ایم مربوط به شرکت "شفافارمد" است که واکسن برکت را تولید می‌کند؛ در کل 13 میلیون و 200 هزار دوز واکسن تولید داخل به ما تحویل داده شده است و هرچه در داخل کشور تولید شود را خریداری می‌کنیم.

وی افزود: از این تعداد ١? میلیون و ١١? هزار دوز آن مربوط به واکسن برکت، یک میلیون و 195 هزار دوز از واکسن پاستور و یک میلیون و 889 هزار دوز اسپایکوژن تحویل گرفته‌‎ایم.

مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: واکسن‌سازان "فخرا" و "رازی" هنوز واکسنی به ما تحویل نداده‌اند.

محمدی درباره خرید واکسن‌های ایرانی کرونا تصریح کرد: واکسن‌سازان بعد از اینکه مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند تعداد واکسن تولیدی را اعلام می‌کنند و از ما مجوز آزادسازی می‌گیرند؛ سپس هیئت امنای صرفه جویی ارزی مجاز است واکسن داخلی را خریداری کند. تاکنون هر آنچه که واکسن تولید داخل وارد بازار شده را خریداری کرده و در اختیار معاونت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی درباره ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های فخرا و رازی گفت: زمانی که فخرا و رازی هنوز مجوز مصرف اضطراری نگرفته بودند برای حمایت از آن‌ها مصوب شد که پیش خرید این دو واکسن صورت گیرد؛ البته مبلغ پیش خرید را سازمان برنامه و بودجه باید پرداخت کند و تا جایی که اطلاع دارم هنوز مبلغ به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اما اکنون این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری دارند و مشکلی از نظر دریافت این واکسن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ