سه تکنیک برتر نورپردازی با وال واشر در فضای باز

اقتصاد ایران: بسیاری از طراحان نور دریافته اند که واش لایتینگ (Wash lighting)، راز فضاسازی محیط‌های باز است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،نورپردازی غیرمستقیم که با استفاده از اجرای تکنیک‌های واش لایتینگ مختلف ایجاد می‌شود، پس‌زمینه‌ی تاریک شما را به چیزی دوستانه و آشنا تبدیل می‌کند.
واش لایتینگ هنگامی که به درستی انجام شود، بدون اینکه پس زمینه را مبهم کند، با آن ترکیب می‌شود.


وال واشینگ چیست؟

وال واشینگ، یک سطح عمودی را با روشنایی یکنواخت روشن می‌کند. این شیوه‌ی نورپردازی، توجه را به دیوار جلب می‌کند و می‌تواند برای برجسته کردن ورودی، شومینه یا آثار هنری استفاده شود.

نور منعکس شده از دیوارهای سطح مات می‌تواند اتاق را روشن جلوه دهد و نوری نرم و پراکنده در اتاق ایجاد کند.

برای بیشترین کارایی، دیوارها را با رنگ سفید یا روشن رنگ کنید.

وال واشینگ می‌تواند فضاهایی مانند راهروها یا اتاق‌های باریک را جادار جلوه دهد.

اگر از وال واشر برای نورپردازی محیط اتاق استفاده می‌کنید، در صورت نیاز، می‌توانید نور اضافی را برای اهداف خاص در نظر بگیرید یا کارهایی را که نیاز به نور زیاد دارند، مانند مطالعه، در نزدیکی دیوارها انجام دهید.

 نمونه‌ها:



به واش‌لایتینگ به عنوان راهی برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر (و نه لزوماً منظره‌ای روشن‌تر) نگاه کنید.

در اینجا ما 3 تکنیک نورپردازی واش‌لایتینگ را برای شما قرار داده ایم که امیدواریم هنگامی که می‌خواهید برای نورپردازی مناظر خانه‌ی خود برنامه‌ریزی کنید، مفید واقع شود.

1. واش لایتینگ معماری

استفاده از نورپردازی معماری به معنای استفاده از نورپردازی بر روی دیوارها، ستون‌ها و سایر جنبه‌های اجزای معماری خانه است.

برای مثال، استفاده از لامپ‌های با زاویه‌ی کم برای تقویت روشنایی دیوارهای خانه، می‌تواند بافت را برجسته کند و به ویژگی‌های معماری‌ای که شاید حتی قبلا متوجه وجود آن‌ها نبودید، عمق ببخشد.

قدرت لامپ LED و زاویه‌ی نورپردازی اهمیت دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب لامپ خود مراقب باشید، چراکه ممکن است به طور سهوی بالانس یا تعادل چشم‌انداز خود را بر هم بزنید.

شاید بخواهید این مقاله‌ی مرتبط را نیز مطالعه کنید: وال واشر



2.نورپردازی درختچه و افرای ژاپنی

بهترین راه برای ایجاد تعادل و تقارن جالب، استفاده از چیزهای کوچک است. پرچین‌هایی که به آرامی نورپردازی شده اند یا افرای ژاپنی کوتاه با مجموعه ای از لامپ های دارای نور آرام و گسترده، چشم را از یک ویژگی به ویژگی دیگر می‌برد. نورپردازی انتقالی که بر جزئیات کوچک تمرکز می کند، عناصر کلیدی یک منظره را به نمایش گذاشته و طراحی نور را تکمیل می کند.

به عنوان یک مثال دیگر از نورپردازی انتقالی، هنگام روشن کردن آبنما، حوض یا آبنمای موزیکال، اغلب، داشتن نوری که مستقیماً به سمت فواره نشانه می‌رود، می‌تواند مفید باشد. برای افزایش اثر نورپردازی، اغلب خوب است نور ثانویه‌ای داشته باشیم که به صورت ملایم، زمختی سنگ ها یا مناظر اطراف را متعادل می‌کند. درواقع به جای اینکه فقط نور را روی یک قطعه ی مرکزی متمرکز کنیم، ما به آرامی نواحی اطراف را نیز روشن می کنیم. این رویکرد، ویژگی بصری بسیار جذاب‌تری ایجاد می‌کند.

3. نورپردازی از پایین به بالا

این تکنیک، نصب تجهیزات مخفی در زیر درخت برای ایجاد اثر نورپردازی مهتابی است.

اگرچه بسیاری از شرکت های نورپردازی و پیشکسوتان نورپردازی از این تکنیک برای نورپردازی پوشش‌های زمین، مسیرهای سنگ فرش و آبنماها استفاده می‌کنند، این هنوز یکی از نادیده‌گرفته‌شده‌ترین رویکردها برای نورپردازی است.

من استدلال می کنم که واش لایتینگ از پایین به بالا بهترین راه برای ایجاد یک جلوه‌ی نور محیطی پیچیده و ملایم است که بدون پرت کردن چشم، جذاب است.

شاید بخواهید این مقاله‌ی مرتبط را نیز مطالعه کنید: نورپردازی باغ


درباره‌ی شرکت نورپردازی فانا:

شرکت دانش‌بنیان فانا، بیش از ده سال در حوزه‌ی نورپردازی سابقه‌ی فعالیت دارد و با بسیاری از ارگان‎های دولتی و خصوصی کشور از جمله شهرداری اصفهان، شهرداری نجف آباد، شهرداری کرمان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و... همکاری داشته است.

جهت بازدید از سایت شرکت فانا، کلیک کنید: شرکت نورپردازی

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ