مدیر عامل بیمه تجارت نو اعلام کرد:

سه اتفاق زیربنایی صنعت بیمه در یک سال اخیر

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در سالروز فرارسیدن ۱۳ آذر روز ملی بیمه، با بررسی رویدادهای یک سال اخیر صنعت بیمه اظهار داشت: در این بازه زمانی سه اتفاق زیربنایی در صنعت بیمه کشور رخ داده که جان تازه‌ای به این صنعت بخشیده است

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، نیما نوراللهی یکی از اتفاق‌های مهم در صنعت بیمه کشور را ابلاغ تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی دانسته و گفت: متولیان صنعت بیمه سال‌ها به‌دنبال تاسیس این صندوق بودند که این ابلاغیه را می‌توان یکی از مهمترین رویدادهای صنعت بیمه برشمرد.

وی استفاده صنعت بیمه از ظرفیت‌های بازارسرمایه را یکی دیگر از رخ دادهای مهم صنعت بیمه در یک سال اخیر عنوان کرده و افزود: شرکت‌های بیمه‌ای به درستی از ظرفیت بازارسرمایه استفاده کردند که با این حرکت شاهد رشد سود سرمایه گذاری‌ها در صنعت بیمه بودیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای با سود به دست آمده از بازار سرمایه ساختار مالی خود را اصلاح کرده و بخش بزرگی از کسری ذخایر خود را از این محل پوشش دادندکه اتفاق مثبتی برای صنعت بیمه بود.

نوراللهی گفت: آثار مثبت استفاده از ظرفیت بازارسرمایه در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه از نظر سودآوری و سود هرسهم کاملامشهود است.

به گفته وی یکی دیگر از رویدادهای مهم یک سال اخیر، توجه تمام مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌های بیمه به افزایش سرمایه متناسب با افزایش ارزش ریسک‌های پذیرفته شده بوده که این مهم تقریبا در تمامی شرکت‌ها یا محقق شد یا در حال اتفاق است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو بیان کرد: بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سود انباشته و یا آورده نقدی را به صورت جدی در برنامه خود قراردادند که سبب شد وضع توانگری مالی شرکت‌های بیمه متناسب با افزایش ریسک حفظ شود.

نوراللهی به همراهی بیمه مرکزی درافزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای نیز اشاره کرده و گفت: بیمه مرکزی درحداقل زمان ‌تأییدیه‌های لازم افزایش سرمایه را به شرکت‌های بیمه ای داد.

وی با بیان اینکه ” صنعت بیمه در کنار تمام مسائل، باید به موضوع تحول دیجیتال باید توجه بیشتری داشته باشد” افزود: صنعت بیمه با تحول دیجیتال فاصله دارد که با اصلاح ساختار مالی همه شرکت‌ها می‌توان به این موضوع بیشتر پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ