انواع لباس های که خانم ها باید در کمدشان داشته باشند

اقتصاد ایران: طی روزهای گذشته بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد افت سنگین ارزش بوده که یکی از دلایل اصلی آن بالا گرفتن جو تنش‌ها حداقل در سطح رسانه‌ای در غرب بین روسیه و اوکراین بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ما با نشانه های اخلاقی و شخصیتی زیادی رفتار آدم های اطرافمان را دسته بندی می‌کنیم. اما زمانی که پای نشانه های ظاهری به میان می‌آید، قراردادهای مشخصی هم وجود دارد. در گذشته ها این نشانه معطوف به انتخاب ها و ویژگی های فرهنگی هر منطقه می شد، امروزه اما هر انتخاب ریشه در موارد متعدد و متنوع شخصیتی و اجتماعی دارد. یکی از عوامل تعیین کننده نوع پوشش، کاربری آن است. تاریخچه هر لباس نشان از موقعیت هایی دارد که از آن به عنوان پوشش مناسب استفاده می‌کردند.

لباس های مورد نیاز خانم ها

همه‌ی خانم ها احتمالا حداقل دو دامن در کمد لباس شان دارند. اما دامن های زنانه شامل انواع متفاوت و مختلفی می‌شود. مدل های نظیر؛ دامن راسته دکمه دار، دامن کلوش، دامن پلیسه، دامن پفی، دامن طبقه ای و دامن خمره ای، علاوه بر تمام این ها، تیشرت ها و شومیز ها هم بخش عمده ای از لباس زنانه ایرانی و خارجی هستند که در تعدد لباس های زنانه در اتاق هر خانمی به چشم می‌خورد. لباس های بافت و فوترها هم لباس های زمستانی هستند که در کمد هر خانمی چند مدل لباس بافتنی زیبا به راحتی دیده می‌شود.

تیشرت ها در طول تاریخ چه بر سرشان آمد؟

اگر بخواهیم تاریخچه تیشرت را بگوییم باید از دلیل نامگذاریشان شروع کنیم که شبیه به حرف T انگلیسی هستند. لباسی بر آمده از جنگ میان مکزیک و آمریکا که در  اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی شکل گرفته بود. در میانه این جنگ، آمریکایی ها از تیشرت به عنوان لباسی برای راحتی سربازان خود هنگام پوشیدن لباس های رزم استفاده می‌کردند. در ابتدا هدف از رواج چنین لباسی استفاده به عنوان لباس زیر برای راحتی سربازان جنگ بود. اما از آنجایی که راحت بودن برای انسان از عوامل مهم و تاثیر گذاری بوده است، تیشرت به عنوان لباس اصلی طراحی و دوخته شد و در سال 1920 برای نخستین بار کلمه تیشرت وارد فرهنگ لغات شد. با همه این احوالات تاریخی آنچه تیشرت ها را به لباس رایج امروزی تبدیل کرد، فیلم "اتوبوسی به نام هوس" با بازی "مارلون براندو" در سال 1951 بود. تیشرت ها امروزه کارکردی بیشتر از یک لباس راحتی برای ما دارند و جایگاه ویژه ای در کمد لباس ما پیدا کرده اند. از یک شب راحت در منزل تا یک مهمانی نیمه رسمی و گاهی رسمی تیشرت ها می‌توانند انتخاب درستی برای ما باشند، به شرطی که سایر لباس هایمان را هم به درستی انتخاب کنیم.

شومیز زنانه، لباسی برای تمام فصول

شومیز در اصل لباسی محلی و متعلق به مردان فرانسوی در سال های دور بوده است. شومیزها بالاپوشی زنانه هستند مشابه سایر لباس های زنانه که دارای تنوع طرح و رنگ فراوان هستند. شومیز در تاریخ خود لباسی مردانه بود، لباسی جلو باز با دکمه و زیپ. شومیز ها در گذر زمان به لباسی برای بانوان تبدیل شد، لباسی با همان الگوی اولیه، جلو باز به همراه دکمه، مشابه آنچه مردان می پوشیدند. اگر کلمه شومیز را در اینترنت به فارسی جست و جو کنید با لباسی شومیز ساده و جلو باز مواجه خواهید شد. می‌توانید شومیز را ببه عنوان لباس بیس انتخاب کنید، البته این انتخاب به شدت با سایر انتاب هایتان ارتباط دارد. شومیزها در ایران پیراهن هایی هستند که عموما برای حضور در موقعیت های نیمه رسمی و بعضا رسمی انتخاب و استفاده می‌شوند.

ژاکت زنانه، از خانه مادربزرگ تا امروز

شاید کلمه ژاکت شما را یاد لباس‌ های قدیمی بیاندازد، لباس هایی از جنس بافت که در دوران کودکی به تن می‌کردیم، اما ژاکت ها این روزها همچنان از جمله لباس بافتنی زنانه زیبا ترند روز به شمار می‌روند و طرفداران زیادی دارند. کاربرد ژاکت‌ها برای روزهای نه چندان سرد سال هستند. روزهایی که نه آنقدر سرد هستند تا کاپشن را به عنوان بالاپوش انتخاب کنید و نه انقدر گرم که به یک پیراهن و لباسی نه چندان گرم اکتفا کنید. ژاکت ها هم در قیمت تابعی از جنس به کار رفته در بافت آن ها هستند. ژاکت‌ها از جنس پشم، کشمیر و الیاف مصنوعی هستند که البته به لحاظ قیمت کشمیر کالای گرانتری هست و ژاکت‌هایی که از پشم هستند با قیمتی مقرون به صرفه‌تر می‌توان خریداری کرد.

فرم کلی ژاکت ها اینگونه است که لباسی از جنس بافت که با دکمه یا زیپ بسته می‌شوند، طبیعی است که اگر بخواهید دکمه یا زیپ آن را بسته نگه دارید نیازی به لباسی گرم تر زیر ژاکت ندارید و اگر قصد دارید تا دکمه یا زیپ را باز نگه دارید می‌توانید از پلیور استفاده کنید. پلیور هم لباسی از جنس بافت است و تفاوت آن با ژاکت در جلو بسته بودن آن است. پلیورها عموما لباسی یقه‌دار و با آستین بلند است البته بدون دکمه و بدون زیپ.

جنس انواع ژاکت‌ ها زنانه

همانطور که اشاره کردیم؛ ژاکت ها از نخ کشمیر، پشم و الیاف مصنوعی هستند. الیاف کشمیر از پشم بز است و کاملا متفاوت از پشم گوسفند. مهمترین ویژگی‌های ژاکت تولید شده از الیاف کشمیر، استحکام و مقاومت بالا در کنار نرمی و لطافت آن است. بر خلاف کشمیر ژاکت‌ های پشم از گوسفند و شتر تهیه می‌شوند، مهم ترین مشخصه پشم شتر و گوسفند سنگین بودن آنهاست. این سنگینی در زمان شستشو خود را به وضوخ نشان می‌دهد و مقدار زیادی از آب را در میان بافت خود نگه می‌دارد. دوام و استحکام بالا و گرمای زیاد از ویژگی‌های ژاکتی با الیاف پشم است. دسته سوم الیاف مصنوعی هستند، به اندازه ژاکت‌های پشم سنگین نیستند و همینطور گرمای پشم و کشمیر را هم ندارند اما تنوع رنگ و عمر بالایی دارند و می‌توانید برای دوره طولانی از آن استفاده کنید و البته نسبت به سایر موارد قیمت کمتری هم دارند.

همه ساله با ورود به فصل سرما و رواج لباس‌های زمستانی، انواع متنوع لباس‌های بافتنی نیز به عنوان یکی از مهمترین انواع این نوع از پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید انواع لباس بافتنی زنانه را در برندهای معتبر داخلی و خارجی از بانی مد خریداری کنید.

لباس ها را می توان بر اساس فصل ها یا براساس دسته بندی جنس شان طبقه بندی کرد. اما لباس هایی هم هستند که در طول سال همواره باید در دسترس ترین نقطه کمد ما باشند. تیشرت برای آسایش و راحتی ما در خانه، شومیزها برای حضور در موقعیت های رسمی و نیمه رسمی و لباس های بافت که در روزهای سرد سال از آن ها استفاده می‌کنیم.

 
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ