تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x4069653
شناسه : 4069653
تاریخ :
دستاورد مهم بیمه سلامت در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ایام دفاع مقدس ۲ دستاوردهای مهمی برای کشور داشت که در بیمه سلامت تداوم خدمات رسانی یکی از مهم ترین دستاوردها بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در نشست با مدیران این سازمان گفت: ایام دفاع مقدس ۲ در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی حادثه‌ای ناگوار برای ملت و کشور عزیزمان ایران بود. آسیب دیدن جان عده‌ای از هموطنان بی گناه، فرماندهان، دانشمندان و نخبگان علمی حقیقتاً ضایعه ناگواری است. همچنین آسیب دیدن منابع مادی سازه‌ها و امکانات کشور خسارت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از آنجایی که ما آغازگر این جنگ نبودیم، این واقعیت تلخ را می‌پذیریم و درصدد جبران خسارت‌های آن برمی آییم و انشالله در ریشه یابی و احتمال پیشگیری از وقوع آن مطالعه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اما این حادثه و جنگ تحمیلی با خود دستاوردهایی در سطح ملی و سازمان برایمان داشته است. در سطح ملی مهم‌ترین دستاورد تقویت انسجام ملی بود و چقدر زیبا حماسه ملت ایران درک عمیق میهن دوستی رابه نمایش گذاشت.

رضایی ادامه داد: دستاورد دوم، بازیابی سریع و واکنش نیروهای مسلح کشور در پاسخ به حملات غافلگیر کننده دشمن بود که باعث غرور و افتخار ملی شد. همچنین دستاورد سوم خدمات رسانی مطلوب دولت و دستگاه‌ها در زمان جنگ به مردم بود که می‌توان گفت مثال زدنی بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: چهارمین دستاورد، قدرت خود ترمیمی و بازگشت سریع به مدار خدمت رسانی و بازسازی نقاط آسیب دیده بود که نشان از عزم و اراده دستگاه‌های اجرایی و آمادگی در موارد بحران داشت.

وی گفت: پنجمین دستاورد مهم هم، تاب آوری بالا و آماده شدن مردم و کشور برای جنگ فرسایشی و طولانی مدت بود، اما دستارودها در سطح سازمان بیمه سلامت؛ وحدت و تمرکز بر تداوم خدمت رسانی به بیمه شدگان در شرایط اضطراری جنگ بود و این راهبرد اصلی مبنای تمامی تصمیمات سازمانی بود.

رضایی افزود: دومین دستاورد تسهیل و روانسازی دریافت خدمات در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت بود، از جمله قبول نسخ کاغذی و نسخه پیچی کاغذی با تعهدات بیمه‌ای ۹۰ و ۷۰ درصدی که بتوان در این شرایط از ایجاد مشکل برای بیمه شدگان جلوگیری کرد.وی بیان کرد: سومین دستاورد، تسریع در پرداخت مطالبات مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و افزایش انگیزه در شرایط جنگی و حفظ اعتبار بیمه در میان بیمه شدگان بود.