تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x4056145
شناسه : 4056145
تاریخ :
اختصاصی اکونیوز| تجار،تولیدکنندگان و مردم سه ضلع جهاد اقتصادی اقتصاد ایران: در شرایط حساس اقتصادی و با تاکید بر شعار سال، مفهوم “جهاد اقتصادی” به اصلی‌ترین محور حرکت کشور تبدیل شده است. اما تحقق واقعی این هدف، بدون نقش‌آفرینی همزمان مردم، تجار و تولیدکنندگان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، مردم، با انتخاب هوشمندانه کالاهای ایرانی، حمایت از کسب‌وکارهای داخلی و مصرف به‌موقع و مسئولانه می‌توانند تقاضا و رونق را برای چرخه تولید ملی تضمین کنند. فرهنگ‌سازی مصرف کالای باکیفیت ایرانی، مشارکت در طرح‌های ملی و همراهی با سیاست‌های کاهش وابستگی به واردات، بخشی از این جهاد اجتماعی و اقتصادی است.

تجار ایرانی به‌عنوان سفیران اقتصادی کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی، با گسترش بازارهای صادراتی، معرفی توانمندی‌های تولید ملی و ایجاد مسیرهای جدید برای تبادل فناوری و تجارت، کلید پیروزی در جنگ اقتصادی هستند. همزمان، تجار با تامین به‌موقع مواد اولیه و مشارکت در رونق بازار داخل، نقش واسطه‌ای تعیین‌کننده دارند.

تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران با نوآوری، افزایش کیفیت و بهره‌وری، حرکت به سمت محصولات دانش‌بنیان و پایبندی به استانداردهای جهانی، زمینه رقابت‌پذیری اقتصاد ایران را فراهم می‌کنند. این گروه، موتور محرک افزایش اشتغال، ارزآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌روند.

چالش‌ها و راهکارهای ملی

هماهنگی و همدلی ملی: عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند اتحاد عملی و معنوی اقشار مختلف جامعه است.

تسهیل فضای کسب‌وکار: حمایت دولت با کاهش مقررات زائد و ارائه مشوق‌های مالیاتی، پیشران فعالیت تجار و تولیدکنندگان خواهد بود.

فرهنگ‌سازی و آموزش: ارتقای سواد اقتصادی مردم و تربیت نیروی انسانی ماهر، ضامن دستیابی به اهداف جهاد اقتصادی است.

جمع‌بندی

تجربه کشورهای موفق نشان داده رفاه و پیشرفت، بدون مشارکت مردمی و بخش خصوصی ممکن نخواهد بود. «جهاد اقتصادی» با حضور فعال مردم، تجار و تولیدکنندگان به بار می‌نشیند و آینده روشن‌تری برای ایران رقم می‌زند.