تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3988262
شناسه : 3988262
تاریخ :
اختصاصی اکونیوز| ادامه جاه طلبی چین در بازار خودروی جهان اقتصاد ایران: جاه‌طلبی‌های جهانی رو به رشد برندهای خودروسازی چینی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروسازی شانگهای که در حال برگزاری است، در مرکز توجه قرار گرفته است، زیرا تولیدکنندگان پیشرو از استراتژی‌های هدفمند برای پیشبرد رشد در خارج از کشور رونمایی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از شینهوآ، این نمایشگاه، که با نام Auto Shanghai 2025 نیز شناخته می‌شود، تنها در دو روز اول نزدیک به 10000 بازدیدکننده بین‌المللی را به خود جذب کرد، و خودروهای چینی با ویژگی‌های نوآوری، سازگاری و طراحی‌های مشتری‌محور توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

هشام السحن، مدیر کل شرکت Inter Emirates Motors و توزیع‌کننده SAIC MG در امارات متحده عربی، مشارکت تقریباً یک دهه‌ای خود در این رویداد را یادآوری کرد.

السحن در حالی که خودروی اسپورت MG Cyberster را به نمایش می‌گذاشت، که پیش‌سفارش‌های زیادی در خاورمیانه داشت، گفت: در روزهای اولیه، خودروهای چینی در اینجا ناشناخته بودند، اما اکنون مشتریان به طور فعال به دنبال آنها هستند. نمایندگی‌های من به تنهایی ماهانه بیش از 1200 دستگاه خودروی MG می‌فروشند.

اشتیاق او بازتابی از حرکت گسترده‌تر بود، زیرا خودروسازان چینی به طور فزاینده‌ای وسایل نقلیه را برای بازارهای مختلف طراحی می‌کنند.

دای لیهونگ، معاون رئیس Chery Auto و مدیر کل برند Jetour، نقشه راه برند SOUEAST را تشریح کرد، که شامل اولویت‌بندی بازارهای فرمان چپ با مدل‌های سوختی و پلاگین هیبریدی تا سال 2025، ارائه متعادل پیشنهادات فرمان راست تا سال 2027، و ترویج وسایل نقلیه الکتریکی شده در اتحادیه اروپا پس از سال 2028 است.

ویلیام لی، بنیانگذار Nio، از برنامه‌هایی برای ورود به 25 کشور و منطقه در سال جاری خبر داد، از جمله 16 بازار برای زیرمجموعه Firefly خود، و تغییر از فروش مستقیم به مشارکت‌های محلی برای زیرساخت‌ها.

لیو تائو، مدیر عامل مشترک IM Motors (Zhiji Auto)، گفت: نمایشگاه امسال اولین حضور جهانی ما را رقم می‌زند.

وی با اشاره به تقاضای غیرمنتظره پس از عرضه این برند در تایلند، افزود که این شرکت اکنون نگاه خود را به استرالیا، خاورمیانه و در نهایت بازار خودروهای برقی برتر اروپا معطوف کرده است.

SAIC Maxus، که قصد دارد تا پایان سال 2024 به 100 کشور گسترش یابد، از رشد 9 درصدی در صادرات در سه ماهه اول، به میزان 25000 دستگاه، خبر داد.

 ژائو آیمین، مدیرعامل بین‌المللی خودروهای تجاری SAIC و معاون رئیس SAIC Maxus توضیح داد: پیکاپ‌های سفارشی ما با نیازهای منطقه‌ای سازگار هستند… سیستم تعلیق ارتقا یافته برای زمین‌های آمریکای لاتین، خنک‌کننده ارتقا یافته برای خاورمیانه.

وی پیش‌بینی کرد که فروش سالانه در خارج از کشور از 100000 دستگاه فراتر رود و انتظار می‌رود صادرات خودروهای تجاری سبک تا سال 2027 به 200000 دستگاه افزایش یابد.

جیا جیانشو، رئیس گروه SAIC، بر اهمیت “جهانی‌سازی تأکید کرد و از برنامه‌هایی برای عرضه 17 مدل جهانی جدید و پیگیری برنامه‌های تولید محلی، از جمله مشارکت در کشورهای ASEAN و توسعه یک مرکز آفریقایی خبر داد.

این چابکی استراتژیک با تعهد Bosch برای حمایت از برندهای چینی در خارج از کشور همسو است.

 استفان هارتونگ، رئیس هیئت مدیره Robert Bosch GmbH گفت: ما به خودروسازان اروپایی در چین کمک کرده‌ایم. اکنون به خودروسازان چینی در سطح جهان کمک خواهیم کرد.

بخش خودروسازی چین با حمایت از افزایش صادرات خودروهای برقی - با 43.9 درصد افزایش سالانه به 441000 دستگاه در سه ماهه اول - در حال تغییر جهت از تسلط داخلی به جهانی است.