ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش بخش بینالملل خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از Bernama، این برنامه که در همکاری با گوگل اندونزی توسعه یافته، بر حمایت از SMEs محلی، اعم از صادرکننده و غیرصادرکننده، تمرکز دارد و هدفش کمک به کسبوکارها برای نوآوری و گسترش به بازارهای بینالمللی است.
وزیر بازرگانی، بودی سانتوسو، ابراز اطمینان کرد که این آکادمی به SMEs کمک خواهد کرد تا عملیات خود را کارآمدتر کنند، هزینهها را کاهش دهند و رقابتپذیری خود را بهبود بخشند.
او در بیانیهای در روز شنبه گفت: با ادغام هوش مصنوعی در استراتژیهای تجاری خود، این شرکتها به بینشهای ارزشمندی درباره روندهای بازار و ترجیحات مصرفکنندگان دست خواهند یافت که به آنها اجازه میدهد پیشنهادات محصول خود را تقویت کنند و تلاشهای بازاریابی را بهبود دهند.
آکادمی جمینی سه دسته آموزشی را ارائه میدهد: SME صادرکننده پتانسیل، SME صادرکننده پایه و SME صادرکننده پیشرفته، برای فراهم کردن مهارتهای لازم جهت بهینهسازی فرایندهای کسبوکار و گسترش دامنه بازار آموختهها.
پتری آلام، مدیر امور دولتی و سیاستگذاری عمومی گوگل اندونزی گفت: اندونزی اولین کشوری در جهان است که برنامه آموزشی آکادمی جمینی را برای SMEs ارائه میدهد و وزارت بازرگانی اولین شریک دولتی ما در اندونزی است.
علاوه بر آموزشهای متمرکز بر SMEs، گوگل اندونزی ۵۰۰ بورس تحصیلی برای گواهیهای شغلی گوگل به کارمندان دولت در این وزارتخانه ارائه خواهد داد تا آنها بتوانند به دورههای مربوط به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.