به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، شرکت اسپانیایی سئات زیرمجموعه فولکسواگن است و محصولات خود را با دو برند SEAT و CUPRA عرضه میکند.
از ماه اکتبر گذشته کمپانی های اروپایی برای واردات محصولات تولید شده خود از چین به این قاره باید 20.7 درصد تعرفه علاوه بر 10 درصد تعرفه قبلی پرداخت کنند.
تعرفه های اروپا بر محصولات تولید شده در چین بسیاری از کمپانی های بزرگ اروپایی را دچار مشکلات مالی کرده است. وقتی قیمت محصولات بالا باشد فروش کم میشود و شرکت ها مجبورند برای کاهش هزینه کارخانه های خود را تعطیل یا از تعداد پرسنل و کارگران کم کنند.
همچنین با کم شدن فروش خودروسازان مجبور میشوند بعضی مدل ها را از خط تولید خارج کنند، از طرفی خارج شدن یک خودروی برقی از خط تولید باعث میشود که متوسط تولید آلایندگی یک کمپانی بالاتر برود، آنهم در زمانی که اتحادیه اروپا برای چنین مواردی جریمه های سنگین در نظر گرفته است.
خودروسازان به محصولات برقی خود که بیشتر در چین تولید میشوند شدیدا نیاز دارند تا متوسط میزان آلایندگی خود را کاهش دهند.
برای مثال، مدل برقی Tavascan از برند CUPRA در کارخانه فولکسواگن که در شهر آنهوی چین واقع شده تولید و به اروپا وارد میشود.
مدیران ارشد سئات و فولکسواگن دائما با هم دیدار میکنند تا بتوانند راه حل هایی مناسبی برای این مشکل پیدا و به مقامات اتحادیه اروپا ارائه کنند.