تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3917571
شناسه : 3917571
تاریخ :
استان هرمزگان، پیشتاز در معماری بومی مدارس اقتصاد ایران: بندرعباس - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان با اعلام افزایش چشمگیر جذب خیرین مدرسه‌ساز در استان، از کسب رتبه نخست کشور در ساخت معماری مدارس بومی توسط هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی باوقار زعیمی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان در آئین افتتاح دبستان دخترانه حضرت مهدی (عج) با اشاره به بازسازی این مدرسه با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان اظهار داشت: شناسایی کمبودهای نقاط بحرانی و مشکلات فضاها در دستور کار قرار گرفته و راهکارهای برون‌رفت از این موارد در حال بررسی است تا در یک بازه زمانی کوتاه، موارد را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه جذب خیرین مدرسه‌ساز از ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲,۰۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال افزایش یافته است، افزود: این امر میسر نبود مگر با همدلی و همراهی مجموعه خیرین، اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان و دیگر مسئولان.

زعیمی با اشاره به اینکه مدرسه نخل ناخدا نمادی از تلاش مشترک برای ساختن آینده بهتر برای فرزندان است، تصریح کرد: یکی از اهداف ما مطابق با سند تحول بنیادین، تأمین فضا و تجهیزات و ساخت فضای آموزشی با رویکرد هویت‌بخشی و استفاده از پارادایم‌های منطقه‌ای و معماری بومی است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اعلام اینکه استان در ساخت معماری مدارس در کشور رتبه نخست را دارد، گفت: بخش بسیاری از معماری مدارس استان‌های همجوار هم از نقشه‌های استان هرمزگان استفاده می‌شود و معتقدیم خلاقیت و نوآوری و ایجاد هویت در فضای آموزشی باعث افزایش راندمان و یادگیری دانش‌آموزان خواهد بود.

در همین راستا، محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با اشاره به تمرکز بر مشکل کمبود سرانه آموزشی در شهر بندرعباس، گفت: پروژه‌های خوبی در حال تکمیل است که با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی، شاهد بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضای ایمن و آموزش با کیفیت‌تر خواهیم بود.

وی با قدردانی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دلیل همراهی با آموزش و پرورش، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر محرومیت‌زدایی از فضای آموزشی و تأکیدات استاندار، تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان در این مسیر است که در یک زمان کوتاه‌تر بتوانیم کمبودهای استان را مرتفع کنیم.