ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حادثه در تاریخ ۲۹ دسامبر و در حین پرواز یک بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ از تایلند به موان رخ داد که پس از فرود ناموفق و برخورد با یک مانع بتنی، منفجر شد.
خلبان در حین تلاش برای فرود اولیه، از برخورد با پرنده خبر داده بود و بعداً پرهایی در موتور هواپیما پیدا شد.
وزارت سرزمین (Ministry of Land) کره جنوبی اعلام کرد که تمامی فرودگاهها به حداقل یک دوربین تصویربرداری حرارتی مجهز و برنامهریزی برای اجرای این طرح از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.
همچنین، دستگاههای صوتی سیار برای دور کردن پرندگان متوسط و بزرگ به کار گرفته میشود.
رادارهای شناسایی پرنده نیز در تمامی فرودگاهها نصب میشود تا قابلیت شناسایی زودهنگام و پاسخدهی را بهبود بخشد و اطلاعاتی درباره اندازه و مسیر حرکت پرندگان به کنترلکنندگان ترافیک هوایی ارائه دهد.
این وزارتخانه همچنین قصد دارد جابجایی تأسیسات جذبکننده پرندگان، مانند تأسیسات پردازش زبالههای غذایی و باغها، به دور از فرودگاهها در دستور کار قرار داده و محدودیتهای فاصلهای برای تأسیسات جدید وضع کند.
این سقوط، بدترین فاجعه هوانوردی در تاریخ کره جنوبی است و هنوز تحت بررسی مقامات کره جنوبی و آمریکا قرار دارد.
تمرکز اصلی بر روی علت این حادثه، از جمله نقش احتمالی مانع بتنی و برخورد با پرنده است.