ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از CGTN، فصل تعطیلات که از ۲۸ ژانویه تا ۴ فوریه در چین ادامه دارد، شاهد فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد یوان بلیت برای شش روز متوالی بوده است.
این عملکرد قوی باعث شده است که بازار فیلم چین در سال ۲۰۲۵ بالاتر از بازار آمریکای شمالی قرار گیرد و به رتبه اول جهانی در فروش بلیت دست یابد.
فیلم "نِ زها ۲"، (Ne Zha 2) دنباله مورد انتظار انیمیشن موفق "نِ زها" در سال ۲۰۱۹، با فروش بیش از ۴.۴۸ میلیارد یوان در صدر جدول قرار دارد.
فیلم "کارآگاه محله چینیها ۱۹۰۰" (Detective Chinatown 1900) با فروش ۲.۱۷ میلیارد یوان در رتبه دوم و "آفرینش خدایان II: نیروی شیطانی" (Creation of the Gods II: Demon Force) با ۹۷۵ میلیون یوان در رتبه سوم قرار دارند.
به عقیده کارشناسان این ارقام چشمگیر نه تنها قدرت مصرف قوی تعطیلات جشنواره بهاری را نشان میدهد، بلکه پتانسیل عظیم بازار فیلم داخلی چین را نیز منعکس میکند.