وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سیاستهای کلی ابلاغی به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، بهویژه در بندهای 24 و 25 برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار دادهاند.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز رهبر معظم انقلاب توجه ویژهای به موضوع حملونقل داشتهاند، افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخشهای زیرساختی کشور است اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است. متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در ادامه با بیان اینکه بهدلیل عدم پشتیبانی لازم و بهموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم، افزود: سال گذشته راهآهن کشور 2600 میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید، در حالی که تنها 190 میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.
طالبی با بیان اینکه میزان سرمایهگذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: استاندارد جهانی سرمایهگذاری در حوزه لجستیک 16 درصد است در حالیکه هزینههای کشور در این رابطه حدود 8.5 درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایهگذاری در این بخش است.