ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، پس از آنکه اوپن ای ای در ماه می چنین محصولی را اعلام کرد، این نخستین باری است که شرکت به طور مستقیم سلطه موتور جستجوی گوگل را به چالش می کشد. ویژگی جدید برای کاربرانی که حق عضویت پرداخت می کنند، مهیا خواهد بود اما اوپن ای آی اعلام کرده در آینده برای دیگر کاربران به طور رایگان عرضه خواهد شد.
نسخه اولیه چت جی پی تی که در سال ۲۰۲۲ میلادی ارائه شد، با انبوهی از متون آنلاین آموزش دیده بود اما قادر نبود به سوالات درباره رویدادهای به روزی پاسخ دهد که داده های آن را هنگام آموزش دریافت نکرده بود.
از سوی دیگر گوگل در ماه می موتورجستجوی خود را مجهز به خلاصه های تولید شده با هوش مصنوعی کرد که به طور معمول بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند. این خلاصه محتوا با هدف پاسخ سریع به جستجوی کاربر ارائه شده تا لازم نباشد آنها روی لینکی خاص کلیک یا برای دریافت اطلاعات از وب سایتی بازدید کنند. این ویژگی پس از یک سال آزمایش روی گروه کوچکی از کاربران ارائه شد اما هنوز هم استفاده از آن به اشتباهاتی منجر شد که خطر واگذاری جستجوی اطلاعات به رباتهای چت هوش مصنوعی مستعد ایجاد خطاها را نشان میداد.
در همین راستا اوپن ای آی برای فراهم کردن اطلاعات به روز با چند سازمان خبری و داده ای همکاری می کند که محتوای آنها در نتایج با پیوندهایی به منبع اصلی ظاهر میشود. این روند تقلیدی از موتورجستجوهای سنتی به حساب می آید.
سازمان های خبری مختلف از جمله آسوشیتدپرس، کندو نسته، فایننشال تایمز، هرست، لوموند، نیوز کورپوریشن و رویترز در این زمینه با اوپن ای آی همکاری می کنند.