تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3821286
شناسه : 3821286
تاریخ :
درحاشیه اجلاس بریکس صورت میگیرد؛ دیدار پزشکیان با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند، مصر اقتصاد ایران: معاون سیاسی دفتر رییس جمهور طی مطلبی در صفحه شخصی خود جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور طی مطلبی در صفحه شخصی خود جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه را تشریح کرد.

متن پیام به این شرح است:

رئیس جمهور ۳-۱ آبان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس در قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می‌کند. طی دو روز، اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود.

دکتر پزشکیان در نشست‌های مختلف بریکس، سه سخنرانی ارائه می‌کند و با رؤسای روسیه، چین، هند، مصر و دیگر کشورها با هدف توسعه روابط فیمابین ملاقات دوجانبه خواهد داشت. حضور ایران در این اجلاس در مقطع حساس کنونی برای تشریح رویکردهای جهانی و پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای حائز اهمیت است.

بریکس سال ۱۳۸۹ با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تأسیس شد. سال بعد آفریقای جنوبی ملحق شد. مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دیماه ۱۴۰۲ به آن پیوستند. روسیه با برگزاری گسترده بریکس و بریکس پلاس پویایی در عرصه بین‌المللی را با وجود تحریم‌های گسترده نشان می‌دهد