تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3821282
شناسه : 3821282
تاریخ :
اشپیگل بعد از ترامپ، ماسک را هدف گرفت! اقتصاد ایران: میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی «ایکس» به مقاله نشریه «اشپیگل» علیه وی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه «ایکس» و همچنین شرکت‌های «تسلا» و «اسپیس‌ایکس» به گزارش نشریه «اشپیگل» آلمان علیه وی واکنش نشان داد.

اشپیگل با انتشار تصویری ادغام شده از ماسک و دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، مالک «ایکس» را «دشمن شماره ۲ ملت» خواند و مدعی شد که او و ترامپ برای «متلاشی کردن لیبرال دموکراسی» همدست شده‌اند. ماسک در واکنش به این گزارش، مدعی شد که حامی سرسخت دموکراسی است.

در بخشی از این مقاله آمده است: او(ماسک) ظرف چند سال نه تنها به یک راست‌گرای تندرو بلکه به مخالف آشکار لیبرال دموکراسی در آمریکا تبدیل شده است. او به یک آتش‌افروز سیاسی جهش یافته و می‌توان گفت که دونالد ترامپ احتمالا در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید علیه جهان آزاد است. رفیقش یعنی ماسک هم در بدترین حالت دشمن شماره ۲ ملت است.»

ماسک در واکنش به این مقالع گفت: من دشمن شماره ۲ چه چیزی هستم؟ دموکراسی؟ من حامی دموکراسی هستم. به معنای واقعی برای تقویت قانون اساسی و اطمینان از برگزاری انتخاباتی آزاد و مصفانه تلاش می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات از آنچه از جانب جریان «چپ‌» به سمتش می‌آید، غافلگیر می‌شود، گفت که پس از این مقاله «قطعا حلقه امنیتی‌اش را به‌روزرسانی خواهد کرد.» سطح نفرت‌پراکنی تند از سوی چپ‌ها، که مدعی تاب‌آوری هستند، عجیب است. آنها مدعی بالا بودن آستانه تحمل‌شان هستند و در عین حال نفرت‌پراکنی می‌کنند.

ماسک پس از نخسین سوءقصد به جان ترامپ در ماه جولای، به طور سمی از ترامپ حمایت کرد و تاکنون میلیون‌ها دلار به ستاد و کارزار انتخاباتی وی کمک کرده است. در سوی مقابل، ترامپ نیز متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر(۱۵ آبان) کمیسیونی را به ریاست ماسک به نام «کمیسیون بهره‌وری» و با هدف ممیزی کل ارکان دولت فدرال ایجاد خواهد کرد.

پیش‌تر آنه اپل‌بوم، عضو هیات تحریریه نشریه «آتلانتیک» دونالد ترامپ را با دیکتاتورهایی همچون آدولف هیتلر، جوزف استالین و بنیتو موسولینی مورد مقایسه قرار داد و به شدت هدف انتقاد قرار گرفت.