تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3821171
شناسه : 3821171
تاریخ :
یونیفل: اسرائیل بار دیگر قوانین بین‌المللی را نقض کرد اقتصاد ایران: یگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، تأسیسات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از الجزیره، نیروهای حافظ صلح موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) در بیانیه‌ای اعلام کردند که امروز یک بولدوزر متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی یک برج مراقبت و حصار محوطه‌ای در یکی از سایت‌های سازمان ملل در منطقه مروحین از توابع شهرستان صور در جنوب لبنان را تخریب کرده است.

این نیروها افزودند: «به ارتش اسرائیل و تمامی طرف‌های ذی‌ربط یادآور می‌شویم که متعهد به تأمین امنیت و سلامت کارکنان و اموال سازمان ملل متحد هستند و در همه زمان‌ها باید به حریم ساختمان‌های سازمان ملل احترام بگذارند.»

یونیفل در بیانیه خود اظهار کرد که «نقض حریم یک سایت متعلق به سازمان ملل و آسیب رساندن به اموال آن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است و سلامت و امنیت نیروهای حافظ صلح ما را به خطر می‌اندازد که این نیز نقض قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی محسوب می‌شود.»

یونیفل همچنین اشاره کرد که «ارتش اسرائیل بارها از یونیفل درخواست کرده که سایت‌های خود در طول خط آبی (مرز میان لبنان و اسرائیل) را تخلیه کنند و عمداً به سایت‌های سازمان ملل آسیب رسانده است.»

در پایان بیانیه آمده است که سربازان یونیفل «با وجود فشارهایی که بر مأموریت و کشورهای مشارکت‌کننده وارد می‌شود، همچنان در تمامی سایت‌های خود حضور دارند» و مأموریت خود را در زمینه نظارت و گزارش‌دهی ادامه خواهند داد.

یکشنبه گذشته نیز آژیرهای خطر در یکی از مراکز یونیفل در شهرستان صور در جنوب لبنان به صدا درآمد.

در روزهای اخیر، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی چندین بار به مواضع و نیروهای یونیفل در جنوب لبنان حمله کرده که این اقدامات با انتقادات شدید علیه تل‌آویو همراه بوده است.

در همین حال، نیروهای یونیفل از دشواری دسترسی به آب شرب تمیز به‌دلیل جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان شکایت کرده‌اند.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «دیروز، ذخایر آب نیروهای حافظ صلح در منطقه میس جبیل تمام شد و پس از چندین هفته بدون دریافت آب، با مشکل مواجه شده‌اند. همچنین دسترسی به سایت‌های نزدیک به خط آبی دشوار است. اگرچه بیشتر سایت‌ها برای بیش از ۱۰ روز غذا و آب کافی دارند، اما این سایت از تاریخ ۲۹ سپتامبر تاکنون به دلیل بسته بودن جاده‌ها هیچ تأمیناتی دریافت نکرده است.»

این نیروها اضافه کردند: «بمباران‌های مداوم، خدمات آب و فاضلاب در سراسر لبنان را مختل کرده است که خطر شیوع وبا را به‌ویژه در میان کودکان و افراد آسیب‌پذیر افزایش می‌دهد.»

پس از درگیری‌ها با گروه‌های لبنانی از جمله حزب‌الله که از زمان آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شروع شده، تل‌آویو از تاریخ ۲۳ سپتامبر دامنه حملات خود را به بیشتر مناطق لبنان از جمله پایتخت، بیروت گسترش داده و حملات هوایی انجام داده و همچنین حملات زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

این حملات به لبنان تاکنون منجر به کشته شدن ۲۴۴۸ نفر و مجروح شدن ۱۱ هزار و ۴۷۱ نفر شده است که شمار زیادی از زنان و کودکان نیز در میان آنان هستند و بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.