تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3821051
شناسه : 3821051
تاریخ :
وزیر امور خارجه امروز به بحرین و کویت می‌رود اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه در نخستین نشست خبری گفت: وزیر امور خارجه امروز سفری را به دو کشور مهم منطقه از جمله کویت و بحرین خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نخستین نشست خبری «اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه آغاز شد.

در این نشست «بهزاد صابری» دیپلمات ارشد و «سید عباس موسوی» سفیر سابق ایران در آذربایجان نیز حضور دارند.

روسیه و چین بعنوان دو عضو مهم شورای امنیت می‌توانند نقش مهمی داشته باشند

بقایی با اشاره به رایزنی‌های دیپلماتیک در خصوص توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته علاوه بر رایزنی‌های دیپلماتیک در سفر به کشورهای منطقه وزیر امور خارجه تماس‌های متعددی را از جمله با دبیر کل سازمان ملل متحد داشتند. پیام و نکته اصلی در سفرهای وزیرامورخارجه مشخص بود. بهبود روابط با همسایگان حتی در زمانیکه منطقه در تنش وجود دارد از جمله این نکته است.

وی با اشاره به سفر وزیرامورخارجه به مصر، ادامه داد: نکته مشترکی در همه این سفرها وجود دارد، که نگرانی از ادامه جنگ و کشتار در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره نقش روسیه و چین در کاهش تنش در منطقه، افزود: روسیه و چین بعنوان دو عضو مهم شورای امنیت می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. موضع این دو کشور در خصوص تجاوزات رژیم اسرائیل بسیار صریح است.

وزیر امور خارجه امروز به بحرین و کویت می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دغدغه جمهوری اسلامی ایران برای توقف نسل‌کشی به جنایات در غزه و لبنان به عنوان یک وظیفه اخلاقی، اسلامی و قانونی طبق قواعد حقوق بین‌الملل است.

وی افزود: وزیر امور خارجه امروز سفری را به دو کشور مهم منطقه از جمله کویت و بحرین خواهد داشت.

در حال تکمیل…