تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3820156
شناسه : 3820156
تاریخ :
فواید مصرف هل ؛ از کاهش کلسترول تا تقویت ... اقتصاد ایران: هل از گذشته‌های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  هل از گذشته‌های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند.

هل ادویه‌ای بومی هند، نپال و بوتان محسوب می شود. امروزه، این ماده در بیشتر مناطق آسیا از جمله، هند، چین، بوتان، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن یافت می شود. از هل به عنوان ملکه ادویه جات نام می برند و یکی از گران ترین ادویه های جهان پس از زعفران و وانیل نیز است.

از جمله فواید سلامت هل می توان به حفاظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول، کنترل سرطان، تسکین مشکلات قلبی و عروقی، و بهبود جریان خون در بدن اشاره کرد. این گیاه برای درمان بیماری‌های دهان و دندان و عفونت‌های دستگاه ادراری مانند التهاب مثانه، نفریت و سوزاک مفید است. هل دارای ویژگی‌های تقویت کننده میل جنسی است و همچنین به عنوان درمانی برای ضعف جنسی نیز استفاده می‌شود.