تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3818883
شناسه : 3818883
تاریخ :
ژاپن سبک ترین لپ تاپ جهان را ساخت اقتصاد ایران: شرکت ژاپنی فوجیتسو لپ تاپ FMV Zero Lifebook WU۵/J۳ را به عنوان سبک ترین لپ تاپ ۱۴ اینچ دنیا معرفی کرد که جنس بدنه آن از فیبر کربنی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از گیزموچاینا، این دستگاه فقط ۶۳۴ گرم وزن دارد. دستگاه مذکور برای افراد حرفه ای ساخته شده که نیاز دارند در حال حرکت از آن استفاده کنند.

FMV Zero Lifebook WU۵/J۳ ترکیبی از ویژگی های قابل حمل بودن، عمر طولانی و قابلیت های هوش مصنوعی را در خود دارد تا تقاضا برای لپ تاپ های معتبر با عملکرد بالا برای محل کار و سفر را تامین کند.

این دستگاه از فیبرکربن ساخته شده و استاندارد گرید نظامی MIL-STD-۸۱۰H را دارد بنابراین در مقابل افتادن، شوک های ناگهانی و فشار مقاوم است. همین امر سبب می شود دستگاه برای افرادی که مدام در حال حرکت هستند، مناسب باشد.

ژاپن سبک ترین لپ تاپ جهان را ساخت

علاوه بر آن دستگاه مجهز به پردازشگر Intel Core Ultra ۵ ۱۲۵U یا Intel Core Ultra ۷ ۱۵۵U است که هر دو مجهز به NPU های تقویت‌کننده هوش مصنوعی برای افزایش شتاب سخت‌افزاری ویژگی‌های مبتنی بر این فناوری مانند «کوپایلوت» در ویندوز ۱۱ و آفیس ۲۰۲۴ هستند. همچنین لپ تاپ سبک فوجیتسو گزینه های RAM با ظرفیت ۸ تا ۶۴ گیگابایت و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ تا ۲ ترابایت دارد.

در WU۵/J۳ نیز ابزارهای هوش مصنوعی تعبیه شده است. ویژگی هایی مانند از بین بردن سروصدا به مسدود کردن صدای پس زمینه هنگام تماس های ویدئویی کمک می کند. همچنین کاربران می توانند با استفاده از فناوری اثرانگشت یا شناسایی چهره به سرعت قفل دستگاه را باز کنند.

لپ تاپ فوجیتسو دارای ۲ پورت یو اس بی ای و ۲ پورت یو اس بی سی، پورت HDMI، پورت اترنت و جک هدفون است. عمر باتری آن نیز ۶ تا ۱۱ ساعت است و به این ترتیب گزینه ای مناسب برای جلسات کاری طولانی است. همچنین این دستگاه از شارژ موبایل نیز پشتیبانی می کند و کاربران می توانند درهر مکانی به راحتی آن را شارژ کنند.

هم اکنون فقط قابلیت پیش سفارش FMV Zero WU۵/J۳ در ژاپن فراهم است. قیمت دستگاه نیز ۱۹۷۹۰۰ ین(۱۳۲۵ دلار) اعلام شده است.