تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3817239
شناسه : 3817239
تاریخ :
نخست وزیر مجارستان: اروپا درباره اوکراین اشتباه بزرگی کرد اقتصاد ایران: نخست وزیر مجارستان می‌گوید که خودداری اتحادیه اروپا از برقراری تماس با روسیه درباره جنگ اوکراین، اشتباه بزرگی است. 

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که همواره با سیاست اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین مخالفت کرده است، می‌گوید که مذاکرات برای حل و فصل جنگ اوکراین الزامی است و خودداری اتحادیه اروپا از برقراری تماس با روسیه دراین‌باره اشتباه است.

اوربان در پاسخ به این پرسش که برای حل و فصل جنگ اوکراین چه باید کرد، گفت: برقراری مذاکرات؛ در تاریخ جنگ‌های جهان این یک اتفاق نادر است که طرفین درگیر هیچ تماسی با هم ندارند. اشتباه بزرگی است که آشکارا و علنی اعلام کنید که «ما نمی‌خواهیم با روسیه مذاکره کنیم.»

اوربان همواره اعلام کرده است که به باور مجارستان، جنگ اوکراین در میدان نبرد حل نخواهد شد. با این رویکرد، بوداپست تصمیم گرفت تا کانال‌های ارتباطی با مسکو و متحدان اروپایی‌اش را حفظ کند. مجارستان همواره از پیشنهادهای مذاکره برای حل و فصل جنگ اوکراین حمایت کرده است.

اوربان پیش‌تر یک سفر ۱۰ روزه تحت عنوان ماموریت صلح انجام داد. او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و سپس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. نخست وزیر مجارستان همچنین با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز دیدار و درباره راه‌های حل جنگ اوکراین تبادل نظر کرد. اوربان همواره از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز استقبال و حمایت کرده است.