تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3816992
شناسه : 3816992
تاریخ :
وزیر بهداشت عنوان کرد: تصویب عنوان شغلی دستیاری پزشکی در دولت اقتصاد ایران: ­وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب شغل محسوب شدن دستیاری پزشکی در دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدرضا ظفرقندی در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی با اشاره به جلسات فشرده دولت در روز‌های گذشته برای تنظیم لایحه بودجه، از پیشنهاد و تصویب احتساب دوره دستیاری به عنوان شغل در جلسه دیروز با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مجلس نیز این موضوع را تصویب کند.

محمدرضا ظفرقندی، حل مشکلات حوزه سلامت و جامعه پزشکی را نیازمند انسجام بدنه جامعه پزشکی، دولت و مجلس دانست و گفت: بر اساس قانون و اسناد بالادستی، سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورمان باید همتراز و بالاتر از میانگین کشور‌های منطقه باشد، اما این سهم در حال حاضر به ۴ درصد رسیده که تلاش، رساندن آن به حداقل ۷ درصد است و با حضور دکتر پزشکیان در ریاست جمهوری و هماهنگی سازمان‌هایی مانند برنامه و بودجه، فرصت ویژه‌ای برای حل چالش‌ها داریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر نقادی در تصمیم سازی‌ها نیز باید مشارکت موثری داشته باشد، افزود: قانون سازمان نظام پزشکی در سال ۸۳ اصلاح و در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شد، اما امروز پس از گذشت ۲۰ سال لازم است این قانون بازنگری و اصلاح شود.

ظفرقندی گفت: در قانون قبلی، حق تعیین تعرفه بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی بود که یکی از مزایای آن قانون محسوب می‌شد، اما بعد‌ها این کار در احکام دائمی قرار گرفت.

وزیر بهداشت گفت: با کمک سازمان نظام پزشکی می‌توانیم این قانون را برای اصلاح به مجلس ارائه کنیم.