تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3816362
شناسه : 3816362
تاریخ :
توافق سازمان شانگهای برای استفاده از اقتصاد دیجیتال اقتصاد ایران: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در نظر دارند از نوآوری‌های علمی و فناوری برای توسعه و پیشرفت اقتصادی استفاده کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در نظر دارند از نوآوری‌های علمی و فناوری برای توسعه و پیشرفت اقتصادی استفاده کنند.

این اظهارات در بیانیه‌ای که پس از نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای به تصویب رسید، منتشر شده است.

بر اساس این بیانیه، رؤسای هیئت‌ها معتقدند استفاده مؤثر از اقتصاد دیجیتال و نوآوری‌های علمی و فناوری به منظور ایجاد انگیزه جدید به توسعه اقتصادی و پیشرفت در فضای سازمان همکاری شانگهای و همچنین افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد و پتانسیل منطقه ضروری است. آنها تاکید کردند که فناوری باید به نفع همه باشد.

همانطور که در این سند آمده است، سران هیئت‌ها با اشاره به وجود پتانسیل‌ها و فرصت‌های قابل توجه برای تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، بر اهمیت اجرای مفهوم همکاری در توسعه گفت و گوی اقتصادی جدید" بین دو کشور تاکید کردند.

تصمیم در مورد مفهوم توسعه "گفتگوی اقتصادی جدید" بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای یکی از اسنادی بود که پس از نشست اسلام آباد به امضای سران دولت‌ها رسید.

انتهای پیام/