تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3816131
شناسه : 3816131
تاریخ :
وزیر امور اقتصادی و دارایی: سود بانکی باید کاهش یابدو نگاه فعلی قابل تحمل نیست اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  «عبدالناصر همتی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.

وی افزود: اصلاً چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها، شهرداری‌ها و غیره را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.

همتی اضافه‌کرد: به نظر می‌رسد آنهایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا اجرای این قانون تأثیری در دهک بندی‌های جامعه خواهد داشت، گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تأثیری ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم که هدف آنهایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.

سود بانکی باید کاهش یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

به گفته وی، اگر در بلندمدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تأثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.