تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3816123
شناسه : 3816123
تاریخ :
رئیس سازمان بورس: انتشار اوراق تنها راهکار پوشش کسری بودجه نیست اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه، برای جبران کسری بودجه نباید تنها به سمت انتشار اوراق بدهی و خرانه برویم، گفت: برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری به صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران نیازمند هستیم.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت اله صیدی، در پنل نظام تامین مالی پروژه در برنامه هفتم، تنظیم‌گری و نظارت بر تشکیل و تسهیل سرمایه را مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار و نهادهای ناظر بازار سرمایه در سراسر دنیا اعلام کرد و گفت: نحوه اجرای برنامه هفتم مهم‌تر از تدوین آن است.

نرخ رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری محقق می‌شود. شکیل سرمایه به تولید، بهره‌وری و ارائه خدمات و تحقق رشد پایدار منجر می‌شود. به عنوان مثال، برای این‌که طی سال‌های 1403 تا 1407 به متوسط نرخ رشد اقتصادی 8 درصد دست یابیم، می‌بایست سالانه سرمایه گذاری قابل توجهی را رقم بزنیم که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق طرح‌های عمرانی و بلندمدت محقق می‌شود.

تبدیل زیرساخت‌ها به پروژه اقتصادی یکی از نکات مورد توجه در بحث زیرساخت هاست. اگر پروژه‌ای اقتصادی نباشد، انگیزه برای سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ‌

وی افزود، براساس ماده پنجم قانون برنامه هفتم پیشرفت، بحث مردمی‌سازی اقتصاد، کسب و کار و اشتغال جدی گرفته شده، از این رو، می‌بایست برای تشکیل سرمایه اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

صیدی گفت: تصمیمات خلق الساعه و عدم وفای عهد به موقع به اعتماد سرمایه‌گذاران آسیب زده، به عنوان مثال؛ زمانی که اوراق بدهی یا مرابحه منتشر می‌شود، برای سرمایه‌گذاران اطمینان از اینکه این اوراق در سر رسید تبدیل به پول نقد شود و در یک بازار بزرگ و کارا معامله صورت بگیرد، از اهمیت زیادی برخوردار است.به بیانی دیگر، این موارد جزو مسائلی است که یک ستون آن به سازمان برنامه وبودجه مرتبط است. اوراقی که به صورت سهام و بدهی منتشر می‌شود می‌بایست منافع را به صورت درست، به موقع و منصفانه تقسیم کند.

وی در خاتمه گفت: زمانی که پیش فروش خودرو اعلام می شود، پول های قابل توجهی در حساب ها مسدود می‌شود. این موضوع نشان می دهد، نقدینگی وجود دارد اما به دنبال محلی پر بازده و آرام می‌گردد.