تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3814857
شناسه : 3814857
تاریخ :
نفت ایران کمتر از سایر نفت‌های اوپک ارزان شد اقتصاد ایران: درحالی‌که قیمت تمامی انواع نفت سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر کاهش یافته، نفت سنگین ایران کمترین میزان کاهش قیمت در میان انواع نفت کشورهای عضو را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، قیمت تمامی انواع سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر (شهریور ماه) کاهش یافته اما قیمت نفت ایران کمترین میزان کاهش را به خود اختصاص داده است؛ جدیدترین گزارش ماهانه اوپک این را نشان می‌دهد.بر این ‌اساس، قیمت نفت ایران در ماه سپتامبر (شهریور ماه) با کاهش ۴ دلاری و ۴ سنتی به ۷۳ دلار و ۵۹ سنت رسیده که کمترین میزان کاهش قیمت در میان ۱۲ عضو این سازمان به شمار می‌رود.بر اساس این آمار، متوسط قیمت هر بشکه نفت ایران در مرداد ماه (آگوست) ۷۷ دلار و ۶۳ سنت اعلام شده است.قیمت سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر ۴ دلار و ۸۲ سنت کاهش یافته و به ۷۳.۵۹ دلار در هر بشکه رسیده است.
متوسط قیمت ۹ماهه نفت ایران متوسط قیمت نفت ایران در ۹ ماه نخست امسال ۸۱.۸۵ دلار به‌ازای هر بشکه بوده که ۵۳ دلار کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. متوسط قیمت نفت ایران در مدت مشابه سال گذشته ۸۲.۳۷ دلار بوده است.نفت سبک عربستان هم در این ماه ۴ دلار و ۵۵ سنت کاهش یافته و به بشکه‌ای ۷۵.۱۶ دلار رسیده است.
ارزان‌ترین و گران‌ترین نفت اوپکنفت مِرِی ونزوئلا با قیمت ۵۴.۹۱ دلار به‌ازای هر بشکه ارزان‌ترین نفت اوپک در ماه سپتامبر بوده است؛ این نوع نفت بیشترین کاهش یعنی ۷ دلار و ۲۴ سنت را به خود اختصاص داده است. نفت بونی‌لایت نیجریه هم با کاهش ۴ دلار و ۹۱ سنتی ۷۷.۰۸ دلار فروخته شده که گران‌ترین نفت این سازمان بوده است.
کاهش بیش از ۶ دلاری قیمت نفت برنتبر اساس این گزارش، نفت برنت دریای شمال به طور متوسط در این ماه ۷۴.۲۶ دلار در هر بشکه فروخته شده که ۶ دلار و ۴۶ سنت کاهش را نسبت به ماه پیش از آن نشان می‌دهد.نفت خام آمریکا هم با کاهش ۵ دلار و ۸۸ سنتی به ۶۹.۶۷ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.