تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3813875
شناسه : 3813875
تاریخ :
۴ گام اساسی شهرداری تهران برای حل معضل ترافیک اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه چهار مرحله برای حل مسئله ترافیک تعریف شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ابتکارات جدیدی مانند استفاده از اسکوترهای برقی یا فناوری‌های نوین را به شهرداری پیشنهاد دهند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پوریا علیمردانی در حاشیه نشست مدیران ارشد شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور اظهار کرد: استفاده از طرح ترافیک باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که میزان استفاده، دفعات تردد و پیمایش به‌درستی محاسبه شود. همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود اجرای این طرح بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: در این جلسه، جامعه علمی و نخبگان باید توجیه شوند و نظرات خود را ارائه دهند. این طرح به دو مرحله تصویب در شورای ترافیک تهران و شورای شهر نیاز دارد و باید پیش از پایان سال مراحل تصویب آن نهایی شود تا از ابتدای سال آینده اجرایی گردد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: برای ورود پلاک‌های شهرستانی به محدوده طرح ترافیک نیز در طرح جدید با همکاری وزارت کشور نسبت به دریافت عوارض اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی، سفرهای بین‌شهری کاهش یافته و ترافیک درون‌شهری افزایش می‌یابد، باید برنامه‌هایی برای مدیریت ترافیک در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شود. شهرداری تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر دستگاه‌ها برای حل این مشکل تلاش می‌کند.

علیمردانی با اشاره به اینکه حل معضل ترافیک تهران نیازمند همکاری دولت، شهرداری و نخبگان جامعه است، تصریح کرد: چهار راهکار برای حل مسئله ترافیک وجود دارد. نخست، کاهش سفرهای غیرضروری از طریق استفاده از سیستم‌های هوشمند، خریدهای الکترونیکی، دورکاری و آموزش آنلاین است.

وی اضافه کرد: راهکار دوم تشویق به استفاده از حمل‌ونقل پاک، مانند دوچرخه، دوچرخه برقی و موتورهای برقی است. راهکار سوم افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: چهارمین راهکار سیاست‌گذاری و کنترل ترافیک از طریق تأمین پارکینگ، کنترل آلودگی خودروها و اجرای طرح‌های ترافیکی است. سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بودجه و برنامه‌های لازم برای این طرح‌ها را در نظر گرفته است و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در اجرای این برنامه‌ها مشارکت کنند.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پیشنهادهای نوآورانه‌ای همچون استفاده از اسکوترهای برقی یا سایر فناوری‌های نوین را ارائه دهند.

علیمردانی خاطرنشان کرد: این جلسه برای آن است که با همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و راهکارهای مختلف، مسئله ترافیک تهران را در چهار بعد مختلف حل کنیم. در همین راستا، دبیرخانه‌ای دائمی برای پیگیری و اجرای این طرح‌ها تشکیل خواهد شد تا اعتبارات و زمان‌بندی لازم برای اجرای طرح‌ها تأمین شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت مسئله ترافیک در تهران، تلاش برای اجرای طرح‌های جدید و ابتکارات مختلف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم تأثیرات مثبتی بر مدیریت ترافیک شهر داشته باشیم.