تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3813085
شناسه : 3813085
تاریخ :
رقابت هیجان انگیز ایران و قطر از نگاه رسانه عربی اقتصاد ایران: تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا سه شنبه رو در روی هم قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی بدون گل مقابل ازبکستان، فردا سه شنبه ۲۴ مهر و در هفته چهارم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد دبی به مصاف تیم ملی قطر می‌رود.

روزنامه الرایه قطر در این رابطه نوشت: تاریخچه رویارویی‌های مستقیم این دو تیم در مسیر رسیدن به جام جهانی پر از لحظات مهم و جذاب بوده است، زیرا این دو تیم تاکنون ۱۰ بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸ به مصاف هم رفته‌اند.

مهم‌ترین مواجهات

اولین بازی بین این دو تیم در تاریخ ۳ اکتبر ۱۹۹۷ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ برگزار شد. در این بازی، تیم ملی ایران با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد، اما قطر در بازی برگشت که در ۷ نوامبر ۱۹۹۷ در ورزشگاه حمد بزرگ برگزار شد، با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی قطر تنها با جمع‌آوری ۱۰ امتیاز، در رده چهارم گروه قرار گرفت و نتوانست به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کند و تیم ملی عربستان سعودی با ۱۴ امتیاز به جام جهانی راه یافت.

انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸

در این مرحله که قطر و ایران در گروه اول قرار داشتند، دو تیم در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که ایران با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. بازی برگشت نیز در ۲۳ مارس ۲۰۱۷ در ورزشگاه جاسم بن حمد با نتیجه ۱ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

آمار تقابل‌ها

در مجموع ۱۰ بازی مستقیم بین این دو تیم، قطر تنها در یک بازی پیروز شده و ۸ گل به ثمر رسانده است. از سوی دیگر، ایران در ۶ بازی پیروز شده و ۱۶ گل زده است. همچنین، ۳ بازی نیز به تساوی انجامیده است.

رقابت هیجان انگیز بین ایران و قطر از نگاه رسانه عربی

مواجه دو تیم در جام ملت‌های آسیا

این دو تیم در سه دوره مختلف جام ملت‌های آسیا با هم بازی کرده‌اند که قطر در دو بازی شکست خورده و یک بار در سال ۲۰۲۳ با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شده است.
اولین تقابل آن‌ها در این مسابقات به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد که ایران با نتیجه ۲ بر صفر برنده شد. همچنین در سال ۲۰۱۵ نیز ایران با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

دیدارهای تدارکاتی

قطر و ایران در ۹ بازی تدارکاتی به میدان رفته‌اند که در این میان قطر تنها در یک بازی پیروز، در ۶ بازی شکست خورده و ۲ بازی به تساوی انجامیده است.
مواجهه جدید دو تیم به عنوان یک بازی حساس در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶، همواره جذابیت خاصی داشته و رقابت‌های این دو تیم همواره با هیجان و تنش همراه بوده است.