تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3812321
شناسه : 3812321
تاریخ :
راه اندازی قطار مسافری تهران-وان ترکیه به زودی اقتصاد ایران: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطار مسافری تهران-وان ترکیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال توسعه ناوگان ریلی مسافری هستیم.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جبارعلی ذاکری  در نشست ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع عملیات اجرایی خط‌آهن کرمان-سیرجان اظهار کرد: امروز بزرگترین سرمایه گذاری زیرساخت ریلی به ارزش حدود 7.2 همت برای اثر بخشی خطوط ریلی توسط بخش خصوصی امضا شد.

وی افزود:  خط ریلی کرمان- سیرجان  پس از احداث امکان حمل بار تا حمل 9 ونیم میلیون تن  بار در سال  را  دارد و امکان بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این مسیر ریلی، در جابجایی بار حدود 320 کیلومتر طول این مسیر کوتاه می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت و بهره‌برداری از این خط ریلی تاثیری در افزایش تن-کیلومتر ندارد، گفت: امیدواریم با اثربخشی این خط ریلی، درآمدهای راه آهن افزایش یابد.

ذاکری با بیان اینکه اتصال چشمه های بار را به شبکه سراسری دنبال می کنیم، اضافه کرد: اتصال به نقاط چشمه های بار اولویت ما است و به ویژه  چشمه های بارهای فولادی و نفتی ، شیمایی و اتصال به خطوط صنعتی را در برنامه های خود قرار داده ایم. 

وی تاکید کرد:  به شرکت های سرمایه گذاری فراخوان داده ایم  از روزی که تقاضا دهند ظرف مدت  سه ماه پاسخ آنها را دهیم و اگر همکاران در این مدت پاسخ ندهند طبق آیین نامه  پاسخ  آنها مثبت تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن  با بیان اینکه  برای افزایش جذابیت ار این بخش مشوق های از جمله ماده 12 و تبصره 18 را پیش بینی کرده ایم گفت: در تبصره 18 تمامی مبالغ به شرکا پرداخت شده و حدود 20 درصد باقی مانده است که ظرف چند روز آینده این مبالغ هم تأمین و پرداخت می شود.

ذاکری گفت: در تبصره 18 برای سال جدید  3هزار و600 میلیارد تومان  در نظر گرفته ایم که موارد آن از قبل پیش بینی و موارد آن تسهیل شده و سهم دولت پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به دنبال سرمایه گذاری در ناوگان ریلی به خصوص ناوگان مسافری هستیم. در این راستا در قالب تسهیلات راه آهن برای کمک به تامین مالی تولیدکنندگان فراخوان عمومی خواهیم داد.

ذاکری همچنین در جمع خبرنگاران از سفر هئیتی به ترکیه برای مذاکره راه اندازی مجدد قطار مسافری تهران-وان و تبریز- وان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این قطار راه اندازی می شود. 

وی ادامه داد: بر این اساس در هفته قطار تهران-وان دو بار در این مسیر سیر خواهد داشت.