تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3812083
شناسه : 3812083
تاریخ :
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: ایران به دنبال امنیت درون‌زای منطقه است اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما معتقدیم امنیت در منطقه باید توسط خود کشورهای این منطقه ایجاد، تأمین و حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباس مقتدایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت عملی حمایت خود از محور مقاومت را نشان داده است، گفت: ما معتقدیم امنیت در منطقه باید توسط خود کشورهای این منطقه ایجاد، تأمین و حفظ شود.

وی تاکید کرد: دخالت کشورهایی که بیرون از منطقه هستند، منطقه ما را به یک محدوده پرتنش تبدیل کرده است. فرانسه، انگلستان، آلمان و ایالات متحده آمریکا عمدتاً دخالت‌های بیجا و دارای تنش و بحران‌آفرین در منطقه ما داشته‌اند و پیام‌های جمهوری اسلامی ایران به دولتمردان کشورهای منطقه ارسال شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در امتداد فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به لبنان سفر کرد. چند روز قبل نیز وزیر امور خارجه ما در لبنان حضور پیدا کرد که این سفرها نشان می‌دهد امنیت منطقه و به عبارت دقیق‌تر امنیت درون‌ زای منطقه و صلح پایدار منطقه برای جمهوری اسلامی ایران پراهمیت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در کنار میدان و در حمایت از میدان است. جمهوری اسلامی ایران در عمل پشتیبانی و حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش را نشان داده است و تاکیدش تلاش کشورهای منطقه برای رهایی منطقه از غارت و جنایات رژیم اشغالگر قدس است.

مقتدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقطه امید و اتکای کشورها و ملل منطقه است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم ناقض حقوق بشر، هم عامل جنایت و نسل‌کشی و هم پدیدآورنده رویکردی است که عملاً منطقه را به انبار باروتی تبدیل کرده است که نتانیاهو آن را دارد به آتش می‌کشد.