تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3811329
شناسه : 3811329
تاریخ :
تکلیف جدید صمت برای گمرک درباره ترخیص کالا اقتصاد ایران: گمرک موظف است از ترخیص کالاهایی که دارای قبض انبار به تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۵ و بعد از آن بوده و تاریخ ثبت سفارش آنها نیز بعد از این تاریخ و موخر بر تاریخ قبض انبار باشد جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، گمرک ایران در تکلیف جدیدی موظف به جلوگیری از ترخیص کالاهایی که دارای قبض انبار به تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۵ و بعد از آن بوده و تاریخ ثبت سفارش آنها نیز بعد از این تاریخ و موخر بر تاریخ قبض انبار باشد، شده است.

در این مصوبه آمده است: با توجه به مفاد تبصره (۴) ذیل ماده (۵) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه شماره ۵۳۵۳۵ ت ۶۲۴۷۷ ه مورخ ۱۴۰۳/۳/۳۰ هیئت محترم وزیران در خصوص نحوه ترخیص کالاهای وارد شده به اماکن گمرکی یا مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی قبل از انجام و اخذ مجوز ثبت سفارش به آگاهی می‌رساند با عنایت به اجرایی شدن مصوبه فوق از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۴، مهلت استفاده از مفاد تبصره (۴) ذیل ماده (۵) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۴ پایان می‌یابد.

بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است از ترخیص کالاهایی که دارای قبض انبار به تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۵ و بعد از آن بوده و تاریخ ثبت سفارش آنها نیز بعد از این تاریخ و موخر بر تاریخ قبض انبار باشد جلوگیری کند.

تکلیف جدید صمت برای گمرک درباره ترخیص کالا