تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3810917
شناسه : 3810917
تاریخ :
معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد: حمایت ایران ازبانگری سازوکارهای پولی و مالی جهانی اقتصاد ایران: معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در نشست بریکس، حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران از پیشنهاد همکاری کشورهای عضو بریکس در بازنگری ساز و کارهای پولی و مالی جهانی را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران که به منظور شرکت در دومین نشست وزرای دارایی و روسای بانکهای مرکزی عضو بریکس به مسکو سفر کرده است از  حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران از پیشنهاد همکاری کشورهای عضو بریکس در بازنگری ساز و کارهای پولی و مالی جهانی خبرداد.

همچنین در این نشست، ابعاد مختلف همکاری‌های گمرکی و مالیاتی اعضای بریکس و بویژه ایجاد بسترهای مناسب همکاری جمعی متکی بر ساز و کارهای دوجانبه موجود بین کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست دو روزه، بیانیه مشترک وزرای اقتصاد و روسای بانکهای مرکزی اعضای بریکس در خصوص توافقات جمعی به عنوان نقشه راه همکاری سال های آتی تدوین و گزارش وزرا و روسای مذکور از تلاش های یک سال اخیر برای ایجاد ساز و کارهای همکاری بین اعضا برای ارائه به نشست سران که به زودی در روسیه برگزار می شود، نهایی شد.

ریاست دوره ای بریکس سال آینده میلادی به برزیل واگذار خواهد شد.