تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3810292
شناسه : 3810292
تاریخ :
هیجان بالای کشتی جهان در رقابت تیلور با حریف ایرانی! اقتصاد ایران: چه چیزی می‌تواند بعد از برگزاری رقابت‌های سطح بالایی چون المپیک، بار دیگر هیجان را به کشتی جهان بازگرداند؟ رقابت ستاره‌هایی از کشتی ایران، روسیه، آمریکا و حتی شاید اسلواکی!
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی کشتی روزهای 7 تا 10 آبان ماه در شرایطی برگزار می‎‌شود که اگر استقبال چند ستاره شاخص کشتی دنیا از آن و تغییر وزن به خاطر حضور در این رقابت‌ها نبود، قطعا تحت‌الشعاع مسابقه بزرگی چون المپیک قرار می‌گرفت.

این‌طور که پیداست، کشتی جهان روز 30 و 31 اکتبر (9 و 10 آبان) روزهای هیجان‌انگیزی را سپری خواهد کرد که در آن مصاف احتمالی عبدالرشید سعدالله‌اف از روسیه با 4 طلای جهانی، دیوید تیلور از آمریکا با 3 طلای جهانی و کامران قاسم‌پور از ایران با دو طلای جهانی اتفاق خواهد افتاد. دو نفر اول به ترتیب 2 و یک طلای المپیک دارند و از دو وزن بالا و پایین المپیکی، به 92 کیلوگرم آمده‌اند اما کامران قاسم‌پور به واسطه حضور حسن یزدانی، هنوز شانس حضور در المپیک را پیدا نکرده است.

در این بین اتحادیه جهانی کشتی، به تازگی یک مدعی دیگر هم در این وزن به جمع سه ستاره کشتی ایران، روسیه و آمریکا اضافه کرده است: باتیربک تساکولوف دارنده نشان نقره جهان از اسلواکی.

قطعا هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها در تیرانا، مربوط به وزن 92 کیلوگرم خواهد بود، یکی به واسطه حضور این ستارگان در وزن غیرالمپیکی 92 کیلوگرم، دوم به خاطر غیبت هر چهار نفر در المپیک پاریس هرکدام به یک علت و سوم اینکه سه نفر از این جمع، در وزن جدید پا به رقابت خواهند گذاشت و صرفا کامران قاسم‌پور در سال‌های گذشته در 92 کیلوگرم صاحب نشان جهانی شده است.

برنامه مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در هر دو رشته آزاد و فرنگی به این شرح است:

دوشنبه 7 آبان:‌ مسابقات مقدماتی و نیمه‌نهایی اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم کشتی فرنگی
سه‌شنبه 8 آبان: برگزاری مبارزه‌های رپه شارژ، فینال‌ و رده‌بندی کشتی فرنگی
چهارشنبه 9 آبان: مسابقات مقدماتی و نیمه‌نهایی اوزان 61، 70، 79 و 92 کیلوگرم کشتی آزاد
پنجشنبه 10 آبان: برگزاری مبارزه‌های رپه‌شارژ، فینال و رده‌بندی کشتی آزاد