تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3808715
شناسه : 3808715
تاریخ :
سوسوی امید در بازار سرمایه ؛ دومین کندل مثبت شاخص کل بورس ایجاد شد اقتصاد ایران: شاخص کل بازار سرمایه امروز چهارشنبه ۱۸ مهر در حالی با افزایش ۲۴۵۳ واحدی رو به رو شد که در سمت دیگر بازار شاخص کل فرابورس شاهد افت ۶ واحدی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امروز چهارشنبه ۱۸ مهر، بازار بورس در ادامه محدودیت دامنه نوسان یک درصدی، شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته دومین کندل مثبت و ۲۴۵۳ واحدی را در حالی ثبت کرد که این شاخص در دو هفته گذشته ۹ روز نزول متوالی و افت بیش از ۶۶ هزار واحدی را تجربه کرده بود.

شایان ذکر اینکه افزایش ۲۴۵۳ واحدی شاخص کل، این شاخص را به تراز ۲,۰۹۹,۸۳۶ بازگرداند و تا برگشت دوباره به بالای شاخص ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی تنها ۱۶۴ واحد کم آورد.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افزایش ۲۳۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این افزایش، شاخص کل هم‌وزن بورس را تا تراز ۶۹۶,۷۳۲ واحدی بالا برد.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به عدد ۶۷,۹۰۰,۳۵۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز با غیبت نماد شاخص ساز فولاد، سه نماد فملی، فارس و نوری به ترتیب با افزایش ۱۲۰۶، ۶۹۵ و ۴۸۷ واحدی بیشترین سهم را در کندل کوچک، اما سبز و افزایشی ۲۴۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران داشتند.

این در حالی است که مجدداً و همانند روز گذشته نمادهای پالایشی چون شپنا، شبندر و شتران با افت ۴۲۴، ۲۹۰ و ۲۶۵ واحدی و دو نماد خودرو و وبلمت با افت ۲۲۳ و ۲۱۹ واحدی دست‌اندازهایی برای رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند.

بازار فرابورس ایران

امروز شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس همسو نبودند و شاخص کل فرابورس به رغم رشد ۳۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن، افت ۶ واحدی را ثبت کرد و در نتیجه این دو شاخص به ترتیب به اعداد ۲۱,۹۸۵ و ۱۲۲,۶۵۳ رسیدند.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز بازار فرابورس دو نماد مارون و فزر با اثر منفی و نماد حسینا با اثر مثبت بیشترین تأثیر را بر تغییرات شاخص کل فرابورس رقم زدند.

پیش‌بینی می‌شود با کم رنگ‌تر شدن ریسک‌های چند وقت اخیر و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان رفته رفته از فشار فروش ایجاد شده کاسته شود و احتمالاً در هفته آینده شاهد بازار متعادل‌تری باشیم.