تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3806897
شناسه : 3806897
تاریخ :
عملکرد جوانان در مسابقات جهانی رضایت بخش بود اقتصاد ایران: رییس فدراسیون جودو با ابراز رضایت از عملکرد جوانان در مسابقات جهانی تاجیکستان گفت: برای بهتر شدن و کسب مدال نیاز به تجربه بیشتر و حضور مداوم در مسابقات معتبر داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو گفت: جودو ایران بعد از چند سال دوری از رقابت‌های جهانی، حضور در مسابقات جوانان جهان را با ترکیبی از ۵ جودوکار تجربه کرد. در کمیته فنی تصمیم بر این شد که جودوکارانی که در مساقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی مدال کسب می‌کنند را به مسابقات جهانی اعزام کنیم و در این مدت هم تلاش کردیم بهترین شرایط را برای آماده سازی تیم فراهم کنیم و حتی با ازبکستان برای اردوی مشترک مکاتبه کردیم که متأسفانه امکان این کار میسر نشد.

وی در مورد عملکرد تیم در مسابقات جهانی گفت: این دوره از مسابقات واقعاً در سطح فنی بالایی برگزار شد و جودوکاران ما در مجموع عملکرد فنی خوبی به نمایش گذاشتند. شک ندارم اگر تجربه بیشتری داشتند می‌توانستند حتی به مدال هم برسند. در این بین نیک سرشت که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال کسب کرده بود، نوجوانی با آتیه است که در مسابقات جهانی هم واقعاً عالی بود و تا پای سکو پیش رفت و اگر به مدال نرسید، فقط به دلیل نداشتن تجربه بود.

رییس فدراسیون جودو ادامه داد: من به این تیم و جوانان با آتیه خود ایمان دارم. در چند سال دوری از میادین بین المللی روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کردیم و اکنون که یک تیم با آتیه داریم و می خواهیم با برنامه ریزی و حضور مداوم در میادین بین المللی این جودوکاران را به شرایط کسب مدال برسانیم. در همین رابطه رایزنی‌هایی صورت گرفته تا یک مربی خوب خارجی را به خدمت بگیریم.

میراسماعیلی در مورد شرایط استخدام مربی خارجی هم گفت: هدف ما جذب یک مربی کارنامه دار و موفق است که بتواند به تیم ملی کمک کند. در همین ارتباط هم با مسئولان فدراسیون جهانی و هم با رؤسای چند کشور صحبت‌هایی صورت گرفته و منتظریم تا رزومه این مربیان به دست ما برسد و بعد تصمیم گیری کنیم. تصمیم فدراسیون جودو در این رابطه جدی است و اگر لازم باشد خودم حضوری برای عقد قرارداد با مربی می‌روم.

وی در مورد جلسات برگزار شده در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان گفت: چند جلسه با مسئولان فدراسیون جهانی داشتیم و با رؤسای فدراسیون‌ها نیز رایزنی‌هایی در خصوص گسترش همکاری ها صورت گرفت. محور اصلی این جلسات هم کمک به رشد و توسعه جودو در ایران و جذب مربی خارجی بود که امیدوارم بتوانیم هر چه زودتر این مربی را جذب کنیم.

رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: سرمایه گذاری ما روی جوانان و نوجوانان با آتیه است و برای آنها تا رسیدن به موفقیت برنامه داریم. مریم بربط یکی از همین با آتیه هاست که به زودی در کاپ آزاد آسیا شرکت می‌کند. در بخش پسران هم بعد از جذب مربی خارجی، برای شرکت در اردوهای مشترک و مسابقات معتبر برنامه ریزی خواهیم کرد. در میان مدت به کسب مدال در بازی‌های آسیایی خواهیم رسید و در بلند مدت هم باید هدف کسب مدال المپیک را محقق کنیم.