تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3805798
شناسه : 3805798
تاریخ :
در ۶ ماه سالجاری صورت گرفت؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی تعیین تکلیف شد اقتصاد ایران: معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید غلامی باغی در دوره آموزشی تشخیص و ارزیابی، بازاریابی و فروش که با حضور کارکنان این سازمان از ۳۰ استان کشور برگزار شد، اظهار کرد: بررسی آمارها و گزارش‌ها در شش ماهه امسال حاکی است که با تلاش کارکنان ستاد و استان‌ها، عملکرد درخشانی به ثبت رسیده و تعیین تکلیف به موقع کالا، روند مثبت و صعودی خود را طی می‌کند.

عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در شش ماهه ۱۴۰۰ فقط سه هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده بود اما با اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست امسال، ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه روند افزایش بهره‌وری در سازمان محسوس است، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد کالاها انهدام یا استرداد می‌شد اما در سال جاری ۸۴ درصد از کالاها یا به فروش رسید یا اعاده شده و به چرخه اقتصاد بازگشته است.

عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به تبدیل حراج‌های حضوری به حراج الکترونیکی خاطرنشان کرد: فروش کالا به صورت مذاکره‌ای کاهش یافته اما فروش مزایده‌ای با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه تبدیل حراج حضوری به حراج خرده فروشی و گذار از روش سنتی به مدرن یکی از موفق‌ترین برنامه‌های سازمان بود، تصریح کرد: ۹۷ درصد از فروش سازمان در بستر الکترونیک دولت صورت می‌گیرد و فقط سه درصد از کالاها شامل سریع الفساد و یا کالاهایی که تکلیف قانونی است، خارج از مزایده به فروش می‌رسد.

غلامی با بیان اینکه فعالیت سازمان بر پنج استان متمرکز است، گفت: ۷۵ درصد فروش سازمان توسط استان‌های تهران، قم، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان صورت می‌گیرد و اکثر رسوبات کالا در گمرکات و بنادر این استان‌ها است.

عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه استان هرمزگان به تنهایی ۵۵ درصد تعیین تکلیف کالاها را برعهده دارد، ادامه داد: پنج استان ۸۶ درصد تعیین تکلیف کالاهای سازمان را انجام می‌دهند بنابراین باید با برنامه‌ریزی از ظرفیت سایر استان‌ها استفاده کرد.