تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3800261
شناسه : 3800261
تاریخ :
کاهش سود غول خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی استلانتیس پیش‌بینی سود خود را برای سال جاری میلادی کاهش داد و دلیل آن را برنامه‌های کاهش تولید و افزایش هزینه‌های تشویقی در بازار خودرو که در حال کند شدن و رقابتی‌تر شدن است، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی استلانتیس پیش‌بینی سود خود را برای سال جاری میلادی کاهش داد و دلیل آن را برنامه‌های کاهش تولید و افزایش هزینه‌های تشویقی در بازار خودرو که در حال کند شدن و رقابتی‌تر شدن است، اعلام کرد.

در بیانیه‌ای که این خودروساز روز دوشنبه منتشر کرد، آمده است که حاشیه سود عملیاتی تعدیل‌شده امسال به 5.5 تا 7 درصد کاهش خواهد یافت، در حالی که پیش‌بینی قبلی این شرکت حاکی از سود دو رقمی بود.

استلانتیس همچنین اکنون پیش‌بینی می‌کند که جریان نقدی آزاد صنعتی در محدوده منفی 5 میلیارد یورو (5.6 میلیارد دلار) تا منفی 10 میلیارد یورو خواهد بود، در حالی که پیش‌بینی قبلی جریان نقدی مثبت را نشان می‌داد.

استلانتیس در میان خودروسازهایی است که اخیراً چشم‌انداز سود خود را کاهش داده است، شرکت‌هایی مانند فولکس واگن که تنها در سه ماه گذشته دومین هشدار سود خود را صادر کرد.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، تحت فشار شدید قرار گرفته است چرا که سرمایه‌گذاران، نمایندگی‌ها و اتحادیه‌ها وی را به دلیل کاهش فروش، خط تولید قدیمی ایالات متحده و انباشت موجودی خودروها سرزنش کرده‌اند.

استلانتیس اکنون قول اقدامات جدی‌تر برای بازگرداندن عرضه خودرو به سطح مطلوب را داده و هدف خود را کاهش موجودی نمایندگی‌ها به حداکثر 330 هزار دستگاه تا پایان سال تعیین کرده است، در حالی که قبلاً این هدف را تا سه ماهه اول سال 2025 تعیین کرده بود.

این خودروساز قصد دارد با تولید 200 هزار دستگاه کمتر در نیمه دوم سال جاری میلادی - دو برابر کاهش قبلی برنامه‌ریزی شده - و افزایش هزینه‌های تشویقی، این هدف را محقق کند.