تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3798622
شناسه : 3798622
تاریخ :
استفاده از نقاط کوانتومی برای بهبود صنعت کشاورزی اقتصاد ایران: یک استارت‌آپ فعال در حوزه کشاورزی و فناوری نانو، از نقاط کوانتومی برای کمک به کشاورزی استفاده کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، استارت‌آپ مالزیایی به نام کاربوتک (Qarbotech) موفق به جذب یک و نیم میلیون دلار بودجه شد. این شرکت نوپا این حمایت مالی را از شرکت‌های متعددی دریافت می‌کند.

این استارت‌آپ در حوزه کشاورزی و فناوری نانو در مالزی فعالیت می‌کند که این بودجه را برای گسترش فعالیت‌های خود در مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام هزینه خواهد کرد، جایی که تقاضا برای راه‌حل‌های کشاورزی در حال افزایش است.

این بودجه توسط شرکت‌های بین‌المللی نظیر، Better Bite Ventures، ID Capital، EQT Foundation و Epic Angels Limited تامین می‌شود.

QarboGrow، یکی از محصولات این شرکت است که از نقاط کوانتومی کربنی برای بهبود فتوسنتز در گیاهان استفاده می‌کند که پتانسیل افزایش عملکرد محصولات را نشان می‌دهد.

نقاط کوانتومی پتانسیل بالایی برای بهبود صنعت کشاورزی دارد، برای مثال در گلخانه‌ها نقاط کوانتومی می‌تواند میزان فتوسنتز را بهبود دهند. این نقاط می‌توانند فوتون‌های فرابنفش و آبی را به طول موج‌های دیگری تبدیل کنند که بیشتر مورد استفاده گیاهان است. فیلم‌های تقویت شده با نقاط کوانتومی در گلخانه‌ها و بالای گیاهان نصب می‌شود تا به گیاهان کمک کند نور بیشتری را جذب کنند.

این فیلم‌ها حاوی مواد فلورسانس هستند که طیف بهینه‌تری برای محصولات زراعی ایجاد می‌کند و بخش‌های کم‌مصرف نور خورشید را به طیف پر استفاده‌تر برای فتوسنتز تبدیل می‌کند.