تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3798182
شناسه : 3798182
تاریخ :
احکام کارکنان مشاغل کارگری دستگاه قضا اصلاح شد اقتصاد ایران: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از اصلاح احکام کارکنان مشاغل کارگری دستگاه قضا با توجه به میزان سابقه کاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نظر به پیگیری محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، احکام کارکنان مشاغل کارگری قوه قضائیه در عامل حقوقی " پایه سنوات " اصلاح می‌شود و احکام ریالی این دسته از کارکنان با توجه به میزان سابقه کاری اصلاح و مجدداً از ابتدای سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

عامل حقوقی پایه سنوات در احکام، متمایز کننده کارکنان با سابقه و کم سابقه است و تمامی افرادی که سال دوم همکاری خود را با قوه قضائیه آغاز می‌کنند، مشمول دریافت پایه سنوات هستند.

پایه سنوات را می‌توان بخش حمایتی پایه حقوق دانست که معمولاً برای جبران حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار تصویب و ابلاغ می‌شود. پایه سنوات یکی از مزایای جانبی دستمزد است و تغییر آن ارتباطی با افزایش دستمزد ندارد و به نوعی پایه سنوات سال جدید، روی پایه سنوات سال‌های قبلی اضافه می‌شود که به آن پایه سنوات تجمیعی گفته می‌شود.

مطابق بخشنامه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۳، تمامی کارگرانی که حداقل یکسال از زمان خدمت ایشان در قوه قضائیه می‌گذرد مشمول پایه سنوات شده و در سال جاری این میزان را روزانه مبلغ ۷۰ هزار ریال در نظر گرفته است.