به نقل از دویچه وله، سه محقق از مؤسسه علوم اجتماعی Gesis-Leibniz در شهر کلن با بررسی نحوه مرور اخبار بیش از هفت هزار نفر اعلام کردند که مردم در سایتهای خبری بیشتر به سمت مطالب کماسترستر و سبکتر از جمله محتواهای زرد و اخبار ورزشی میروند.
لازم به ذکر است، محتوای زرد به محتوایی میگویند که فقط با هدف جذب کلیک یا بازدید و فروش بیشتر تولید میشود و فایدهٔ مشخص دیگری ندارد. همین تعریف را میتوان به فروش بیشتر مجله، کسب درآمد از تماشای ویدیوهای زرد و هر مدل دیگری تعمیم داد. به رسانههایی که همیشه در حال انتشار محتوای زرد هستند، رسانه زرد گفته میشود.
نتایج همچنین نشان داد در صورت توجه به اخبار سیاسی، مخاطبان بیشتر سراغ موضوعاتی میروند که با دیدگاههای سیاسیشان همخوانی دارد.
محققان این امر را علاوه بر شهروندان آلمان، در میان شهروندان آمریکا، اسپانیا و ایتالیا نیز مشاهده کردند.