تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3783954
شناسه : 3783954
تاریخ :
تعریف وفاق ملی از منظر صالحی امیری/ به هویت ایرانی افتخار کنیم اقتصاد ایران: صالحی امیری در مراسم تکریم و معارفه وزیر میراث فرهنگی وفاق ملی را تبیین کرد و گفت: باید به هویت ایرانی خود افتخار کنیم‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری در مراسم تکریم ضرغامی و معارفه خود به عنوان وزیر جدید وزارت میراث فرهنگی که امروز در سالن همایش ساختمان حج و زیارت با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمع کثیری از مدیران وزارت میراث فرهنگی و فعالان گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی برگزار شد گفت: آقای رئیس جمهور با انتصاب یک اهل سنت در دولت نشان داد که همه ایرانیان فارغ از رنگ و پوست و مذهب یکی هستند.

وی گفت: وفاق یعنی عبور از نفرت، شکاف، تخریب، حاشیه‌ها، افزایش مشارکت اجتماعی و تجمیع ظرفیت‌های نظام برای حل مسائل ملت و نمایش صدای واحد از دولت و ملت و نظام، کرامت انسانی، امنیت و اخلاق و معرفت و احساس نشاط، غرور، هویت ملت بدون دغدغه به رسمیت شناختن دیگران خواه با ما موافق باشند یا مخالف، عدالت، انصاف و وفاق. نیاز امروز ملت و دولت است.

صالحی امیری گفت: می‌گویند چرا وفاق را تفسیر نمی‌کنید. دولت ثابت کرد که به اصول وفاق پایبند است و اراده نظام به حمایت از دولت است. ما وقتی وارد میراث فرهنگی می‌شویم به یک اصل فکر می‌کنیم و آن سربلندی جایگاه ایران در منطقه و جهان است ما به ایران می‌اندیشیم برای اینکه ایران توسعه پیدا کند باید موانع را از سر راه برداریم و مانع مهاجرت شده و باعث شویم که نسل جوان به کشورش افتخار کند اینکه نسل جدید به آینده خود امیدوار باشد وظیفه ماست.

وی افزود: ما از همه آنهایی که برای ایران و میراث فرهنگی تلاش کردند قدردانی می‌کنیم. همه مردم یک هویت دارند که آن هم هویت ایرانی است.


وی با بیان اینکه گردشگری ضامن صلح است گفت در برنامه هفتم متعهد شدیم که بتوانیم ظرفیت موزه‌ها را به هزار موزه برسانیم یا ۵۰۰ هزار نیروی شاغل به به یک میلیون نفر افزایش دهیم.