تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3783528
شناسه : 3783528
تاریخ :
خبر خوش وزیر ورزش به باشگاه‌های بدون استادیوم اقتصاد ایران: دنیا مالی از اختصاص استادیوم های ورزشی به باشگاه‌ها خبر داد و گفت: در بحث فوتبال ما فعلاً اعلام کردیم که فضاهای ورزشی استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها بدهند اما برای نگهداری از آن نظارت داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مراسم افتتاح اماکن جدید فدراسیون کشتی و تجلیل از مدال‌آوران کشتی در رقابت‌های جهانی و المپیک برگزار شد و احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشتی مهمترین رشته ورزشی ماست که در طول تاریخ المپیک هم بخش عمده‌ای از مدال‌های کاروان ایران توسط کشتی گیران کشورمان به دست آمده است. کاری که در حال حاضر در فدراسیون کشتی انجام می‌شود یک کار زیر بنایی است. کارهای جدیدی که شروع می‌شود شامل مواردی مانند هوش مصنوعی است.

وی افزود: در صحبت‌هایی که با علیرضا دبیر داشتیم همه معتقدیم کشتی ایران می‌تواند در تمام دنیا و در همه زمینه‌ها حرف زیادی برای گفتن داشته باشد منتهی نیاز است که این موارد را با نرم افزارهای نوین و هوش مصنوعی تطبیق دهیم. فدراسیون کشتی ایران با اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌دهد به امید خدا ظرف چند سال آینده می‌تواند به عنوان یکی از فدراسیون‌های برتر در فدراسیون جهانی انتخاب شود.

دنیا مالی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر مشکل بزرگ ورزش ایران چه در فوتبال و چه در سایر رشته‌ها نبود زیرساخت‌های لازم است در این زمینه چه برنامه‌هایی دارید؟ گفت: تصور ما در مورد زیرساخت به این شکل نیست اعتقاد دارم آنچه که در حال حاضر برای ما تبدیل به یک چالش شده است بحث نگه داری از زیر ساخت‌هایمان است. هر روز استانداردها در حال تغییر است و قطعاً اگر ما در بخش به روز رسانی اماکن ورزشی خود توجه نکنیم از آن چارچوب‌هایی که فدراسیون‌هایی جهان تعیین کردند خارج می‌شویم.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی هم ما کارهایی را در این زمینه آغاز کردیم ویژه در رشته فوتبال که به آن مبتلا هستیم. به شدت دنبال این هستیم که مشکل چمن استادیوم‌ها را برطرف کنیم. من این تعهد را به همه ورزش دوستان می‌دهم که به امید خدا در بحث فوتبال این چالش‌ها را برطرف خواهیم کرد.

دنیا مالی در پایان گفت: ببینید در بحث فوتبال ما فعلاً اعلام کردیم که فضاهای ورزشی استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها بدهند اما قطعاً برای نگهداری از آن نظارت خواهیم کرد. باید آن اصول فنی را در واقع باشگاه‌ها به هر صورت رعایت کنند و با آنها در این زمینه توافق خواهیم کرد. کمک شأن می‌کنیم و بدانید که باشگاه‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. همه ما یک خانواده هستیم. اصل بحث ما این است که ما کیفیت برگزاری رویدادها را در کشورمان بالا ببریم، فرقی ندارد آن رشته فوتبال باشد یا سایر رشته‌ها، مخاطبان ما تماشاگران ما هستند و بایستی که به بهترین شکل و امکانات از آنها استقبال کنیم. انشا الله در آینده شاهد کارهای بهتری خواهیم بود.