تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3783503
شناسه : 3783503
تاریخ :
توسعه صنعتی شرط رشد اقتصادی ۸ درصدی است اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸ درصد توسعه دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید توکلی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز گفت: هر نیروی حاکمیتی بخواهد موفق باشد باید طرف‌های ذی نفع خود را شناسایی کند و با مخالف‌ها نجنگیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان با پیشرفت صنعتی مختلف نیستند خاطر نشان کرد: دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص و مهم است؛ باید بدانیم نمایندگان با ما مخالف نیستند، بلکه توقع آنها یک چیز است و اختیارات و توان ما چیز دیگر. در عین حال باید از تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد.

توکلی بیان کرد: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸ درصد توسعه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از نیروگاه‌های برق با راندمان ۱۹ درصد فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ناترازی برق نداریم بلکه کمبود برق داریم.

به گفته وی بحث کاهش مصرف گاز هم تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و ما نیز باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقدام کنیم.

توکلی ادامه داد: توسعه صنعتی کشور با لوله‌سازی در دهه ۷۰ در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و ادامه یافت و اکنون قطب صنعت عسلویه شناخته می‌شود.

وی افزود: هرکس بخواهد در کشور و صنعت موفق باشد، باید طرف‌های ذی‌نفع را تعریف کند و بشناسد. نباید با مخالف‌ها جنگید، باید با ارزیابی، آنها را خنثی کرد.