تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3783240
شناسه : 3783240
تاریخ :
در نیمه نخست ۲۰۲۴ ؛ جولیا دونالدسون پرفروش‌ترین نویسنده بریتانیا شد اقتصاد ایران: جولیا دونالدسون نویسنده کتاب کودک مانند چند سال اخیر، در صدر نویسندگان پرفروش سال ۲۰۲۴ بریتانیا جا دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از بوک سلر، جولیا دونالدسون در مسیری قرار دارد که می‌تواند به شکل بی‌سابقه‌ای عنوان پرفروش‌ترین نویسنده بریتانیا را برای پنجمین سال متوالی کسب کند. او تاکنون این عنوان را برای نیمه نخست سال ۲۰۲۴ کسب کرده است.

در این راه او دومین فردی است که توانسته آمار فروش کتاب‌هایش را از مرز ۲۲۵ میلیون پوند فراتر ببرد.

خالق کتاب کودک محبوب «گروفالو» در ۲۶ هفته اول سال جاری ۶.۷ میلیون پوند کتاب فروخت که ۸۰۰ هزار پوند بیشتر از سارا جی ماس است که در رتبه دوم جا گرفته است. فروش نیمه‌سال دونالدسون از نظر حجم بسیار چشمگیرتر است و او بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه کتاب فروخته که ۷۲۵ هزار نسخه بیشتر از نویسنده پرفروش بعدی فیونا وات (از نظر فروش در تعداد) است.

مجموع فروش کتاب‌های خانم دونالدسون ۷۵ ساله اکنون به ۲۲۹.۷ میلیون پوند رسیده که وی را پس از جی کی رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» با فروش ۳۸۵.۳ میلیون پوند قرار می‌دهد.

همانطور که به طور مداوم در مورد کتاب‌های دونالدسون اتفاق افتاده، پرفروش‌ترین نویسنده بریتانیا هرگز با یک کتاب در صدر جدول فروش جای نگرفته‌، بلکه فهرستی از کتاب‌های وی هستند که هر سال مخاطبان خود را دارند. «بدها» تصویرسازی شده توسط اکسل شفلر با فروش نزدیک به ۵۶۰۰۰ نسخه، پرفروش‌ترین کتاب این نویسنده در سال ۲۰۲۴ است که هشتاد و یکمین کتاب در نمودار کلی فروش است. جدیدترین کتاب او هم «قصه هایی از آکرون وود» بود که در بهار به مدت یک هفته در صدر جدول کتاب‌های کودکان قرار گرفت.

به این ترتیب دومین نویسنده پرفروش تمام دوران بریتانیا، به شکلی باورنکردنی، هرگز رتبه اول فروش یک عنوان کتاب را مال خود نکرده است. در حالی که تاکنون ۷۱۳ چاپ مختلف از آثار او منتشر شده است، ویلیام شکسپیر با ۸۸۶ چاپ مختلف از آثارش بیشترین رکورد را در این زمینه داراست و نزدیکترین نویسنده زنده به خانم دونالدسون، جیمز پترسون آمریکایی با داشتن ۳۴۹ چاپ از آثارش است.

جولیا دونالدسون از سال ۱۹۹۳ تاکنون ۱۸۴ عنوان کتاب خلق کرده که از این میان ۳۹ عنوان از کتاب‌های وی هر یک بیش از ۱۰ هزار نسخه در سال ۲۰۲۴ فروخته است.