تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782520
شناسه : 3782520
تاریخ :
معاون علمی رییس‌جمهور: بلاکچین و رمزارز در کشور نیازمند قانون است اقتصاد ایران: معاون علمی رییس جمهورگفت : پدیده‌های نوظهور رمزارز و بلاکچین نیازمند این است که با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط وارد تعامل شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکترحسین افشین با تأکید بر اینکه برای مشکلات حوزه بلاکچین و رمزارزها رایزنی‌های جدی انجام خواهد شد، خبر داد: «لایحه‌ای برای قانون‌گذاری این حوزه تهیه شده است.»

حسین افشین در نشست هم‌اندیشی قانون‌گذاری حوزه رمزدارایی‌ها و بلاکچین که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، در سخنانی گفت: «فناوری‌های جدید در کنار برخی معایب، مزایای زیادی دارند اما متأسفانه در کشور ما از آنجا که عیب‌ها برجسته می‌شود و صداهایی که بیانگر عیوب باشد، بلندتر است موجب می‌شود تا مزایا به حاشیه برود.»

او اضافه کرد: «نباید در پدیده‌های نوظهور دیدگاه سلبی داشته باشیم. در پدیده‌هایی که به حوزه پولی و مالی کشور برمی‌گردد حساسیت‌هایی دارد از جمله اینکه باید حاکمیت پولی کشور را به رسمیت بشناسیم و نیازمند این است که با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط وارد تعامل شویم.»

افشین با تأکید بر حمایت از این موضوع و ضرورت قانون‌گذاری در این زمینه، عنوان کرد: «ما نیازمند تعامل دوطرفه هستیم و باید از رمزارز روایت جدیدی ارائه کنیم. فکر نمی‌کنم بانک مرکزی ۱۰۰ درصد مخالف باشد. قول می‌دهم رایزنی‌ها را در سطح بالا انجام دهم. ما معاونت علمی را متولی پیگیری این کار می‌دانیم؛ با دستگاه‌های مختلف در دولت رایزنی می‌کنیم. باید در دولت همدلی به‌وجود بیاوریم و البته حتماً به قانون نیاز داریم. باید به بانک مرکزی هم فرصت بدهیم و دغدغه آنها را بشنویم و دوطرف در حل مشکل گام برداریم. »

معاون علمی رئیس‌جمهور همچنین گفت: «مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی می‌تواند این پشتیبانی را انجام دهد و تسهیل‌گر باشد. تلاش ما این است که با برگزاری چند نشست در معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال به یک جمع بندی و مفهوم مشترک برسیم و این قول را می‌دهم که در دوره جدید با تلاش‌هایی که برای حل موضوع انجام می‌دهیم، تغییر را احساس کنید.