تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782349
شناسه : 3782349
تاریخ :
سیستم‌عامل iOS ۱۸ منتشر شد اقتصاد ایران: بیش از سه ماه آزمایش بتا، نسخه نهایی iOS ۱۸ سرانجام دیشب دوشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) به‌طور گسترده برای عموم منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  نسخه نهایی iOS 18 سرانجام 16 سپتامبر (26 شهریور 1403) به‌طور گسترده برای عموم منتشر شد. این به‌روزرسانی از شب گذشته برای نصب در دسترس کاربران قرار گرفته است. سیستم عامل iOS 18 برای آیفون XR و XS و دستگاه‌های جدیدتر قابل نصب است.

کاربران با رفتن به قسمت General → Software Update در گوشی خود می‌توانند به‌راحتی این آپدیت را دریافت کنند.

سیستم‌عامل iOS 18 به کاربران این امکان را می‌دهد که آیکون‌های برنامه‌ها را در هر نقطه از صفحه اصلی قرار دهند. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید «تاریک» و «رنگی» برای رنگ‌آمیزی مجدد آیکون برنامه‌ها وجود دارد. علاوه‌براین می‌توانید آیکون برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که بزرگ‌تر به نظر برسند و نوشته‌ای زیر آن‌ها وجود نداشته باشد.

اپل می‌گوید با حذف تب‌ها، اپلیکیشن Photos بزرگ‌ترین بازطراحی خود را در iOS 18 دریافت کرده است. تغییرات این برنامه بحث‌برانگیز بوده و باعث شده که اپل در طول دوره آزمایش بتا، دستکاری‌های زیادی را در طراحی این اپلیکیشن انجام دهد.

iOS 18 توانایی قفل‌کردن تمام برنامه‌‌ها از طریق Face ID ،Touch ID یا رمز عبور برای حفظ حریم خصوصی و امنیت را ارائه می‌کند. علاوه‌براین، اکنون می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید و آن را به پوشه برنامه‌های مخفی که قفل است، بفرستید.

سیستم‌عامل iOS 18 شامل یک برنامه رمز عبور کاملاً جدید است که بسیاری از ویژگی‌هایی را که قبلاً از طریق iCloud Keychain در دسترس بودند، نشان می‌دهد. این برنامه مدیریت رمزهای عبور، کدهای احراز هویت دومرحله‌ای و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کند.

حالت بازی در سیستم‌عامل iOS 18

حالت بازی یا Game Mode برای اولین‌بار در مک معرفی شد و اکنون در آیفون نیز در دسترس است. اپل می‌گوید حالت بازی «فعالیت پس‌زمینه را برای حفظ نرخ فریم بالا» در طول گیم‌پلی به حداقل می‌رساند، تأخیر صوتی را با AirPods به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد و پاسخ‌دهی کنترلرهای بی‌سیم را به‌طرزی باورنکردنی بالا می‌برد.