تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3780906
شناسه : 3780906
تاریخ :
الغرافه با بلندقدترین گلر جهان مقابل استقلال! اقتصاد ایران: به احتمال فراوان خلیفه ابوبکر، دروازه‌بان الغرافه در بازی مقابل استقلال خواهد بود‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  استقلال و الغرافه در اولین بازی لیگ نخبگان در حالی به مصاف هم می‌روند که دو ستاره قطری‌ها یعنی رودریگو مورنو و یاسیان براهیمی از جمله غایبین مهم آنها در این دیدار به حساب می‌آیند.

نکته جالب توجه از ترکیب الغرافه اما به حضور خلیفه ابوبکر سنگربان ۳۵ ساله سابق تیم ملی قطر و همچنین الدحیل قطر برمی‌گردد.

همان دروازه‌بانی که با ۲۰۳ سانتی متر، یکی از بلندقامت‌ترین دروازه‌بانان دنیا به حساب می‌آید و آخرین بار نیز با تیم السیلیه مقابل پدیده مشهد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روبرو شده است.

همان دیداری که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید و در ضربات پنالتی، پدیده با درخشش مهدی رحمتی از سد السیلیه گذشت و راهی دور گروهی مسابقات ۲۰۲۰ شد.

خلیفه البته هرگز گلر شش دانگی در دوران سیزده ساله فوتبالش نبوده و معمولا در تیم‌های نه چندان قدرتمند قطر همچون ام صلال و السیلیه فیکس بازی کرده و حتی در الدحیل به عنوان دروازه‌بان سوم حضور داشت‌.

الغرافه با بلندقدترین گلر جهان مقابل استقلال!

او حالا بعد از چهار سال، بار دیگر فرصت حضور در مسابقات آسیایی با الغرافه را بدست آورده و باید دید چه عملکردی مقابل مهاجمان استقلال از خود برجای می‌گذارد.
البته که این اولین مصاف خلیفه و تیم‌های ایرانی در آسیا نیست. او پیش از این و زمانی که در الجیش قطر حضور داشت، در لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ در دو بازی رفت و برگشت مقابل نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان قرار گرفته که در بازی رفت الجیش به برتری ۲-۰ رسید اما در مسابقه برگشت، نفت با تک گل ارسلان مطهری در ورزشگاه آزادی مقابل الجیش به برد رسید.